23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Hvorfor skal serviceydelsestilbuddet vokse?

Interview med Borries Schüler, direktion Product Management & Engineering hos Hoffmann SE

Hr. Schüler, i juli fejrede I grundstenlæggelse i LogisticCity. Hvad har det på sig?

For ti år siden åbnede vi vores logistikcentrum i Nürnberg og i mellemtiden støder vi på vores kapacitetsgrænser. Med LogisticCity tredobler vi nu vores kapaciteter og bygger på et nyt 21,5 ha stort areal i Nürnberg-Langwasser den stærkeste værktøjslogistik i verden. Med en investeringssum på mere end 200 000 mio. Euro er det det største projekt i den hundredeårige virksomhedshistorie. I alt opstår der kapaciteter til op til 900 medarbejdere på det nye sted. Vi er overbevist om, at vi derfor kan betjene vores kunder bedre i fremtiden.

Hvilke konkurrencefordele tænker du helt konkret på?

Takket være LogisticCity lykkes det for os at reagere endnu hurtigere og mere fleksibelt på markedet og at tilbyde endnu mere attraktive serviceydelser. Vi satser på en høj automatiseringsgrad og fremskyndede processer. Dermed kan vi tilbyde vores kunder attraktive leveringstider. LogisticCity gør det muligt for os at forbinde vores serviceydelser tættere med vores logistik og danner derved grundlag for endnu mere ydelsesdygtige processer.

Hvilke nye serviceydelser kan vi forvente?

Det er vores plan at udbygge vores serviceydelser omkring værktøjssortimentet. Detil hører i dag for eksempel serviceydelselser som genopslibning af førsteklasses spåntagningsværktøjer eller kalibrering af målemidler. Derfor bygger vi på LogisticCity´s areal et 9000 m2 stort TechnologyCenter, hvor vi koncentrerer hele vores serviceydelsestilbud. Der flytter mindst tre spåntagningsprocucenter ind, som vi også taler perspektivisk med om en udvidelse af serviceydelsesporteføljen.

Du følger altså et nyt koncept. Hvorfor er det så vigtigt?

Serviceforretningen er altid tæt forbundet med produktforretningen og får derfor større og større betydning. Som systemleverandør er vi i fremtiden nødt til at tilbyde vores kunder kompletpakker, der helst skal dække mange opgaver rundt omkring værktøjet og aflaste kunderne afgørende på værktøjsområdet. Af kombinationen af værktøjslogistik og værktøjsnære serviceydelser kan der opstå værdifulde synergier, der giver os nye vækstimpulser.

Hoffmann Group
Herbert-Ludwig Str. 4
28832 Achim
Tyskland

Kontaktperson

Send til en kollega

0.047