Et boost at møde kunderne
E22: For Mirit Glas er det godt at møde kunderne igen efter COVID19-nedlukningerne
Det er Mirit Glas’ metier at producere glas efter ordre til industri- og erhvervskunder. Det betyder at der ikke er faste produkter at vise frem. Derfor ser salgsansvarlig hos Mirit Glas, Johan Stenfeldt Hansen, positive perspektiver i at tage på messe og komme i dialog med kunder om, hvordan glas kan være løsningen for de enkelte virksomheder.
Det var derfor oplagt for Mirit Glas at deltage på den netop overståede elektronikmesse, E22, i Odense, hvor det var muligt at fortælle om glasløsninger til for eksempel kamerabeskyttelse eller displayglas for betjeningspaneler til både gamle og nye potentielle kunder.
”Vi kommer ud og kan fortælle om vores ekspertiser. Og vi møder slutkunder, der måske kommer forbi os og ser, at det giver langt bedre mening at bruge glas i deres løsninger i stedet for plastik, siger Johan Stenfeldt Hansen.
Han forklarer, at når kunder skal bruge glas i deres produkter, så ender de ofte hos Mirit Glas, fordi virksomheden har erfaring med at producere teknisk glas.
”Ofte ender en indledende dialog med, at vi rådgiver kunderne til hvilken type glas, der bedst passer til deres løsning,” konstaterer Johan Stenfeldt Hansen og fortsætter:
”Der findes ikke mange, der kan det vi kan. Vi var da også de eneste, der udstillede glas på messen.”
Derfor er han glad for, at Mirit Glas, valgte at tage del i E-22. For en B2B-virksomhed, som Mirit Glas handler en messe også om, at udbrede kendskabet til, at der rent faktisk i Danmark findes en virksomhed, der kan producere glas til for eksempel elektronikindustrien.
”Og så fik vi talt både med gamle kunder og har en god portion nye kontakter med hjem. Det kan vi kun være tilfredse med.”