23948sdkhjf

Scanvaegt sadler om med ny vækststrategi og ledelse i datterselskab

Scanvaegt Labels har ansat en helt ny ledelse med ny direktør og produktionschef

Scanvaegt Labels har i mange år leveret labels til fødevarebranchen og nonfood kunder, men står nu overfor en ambitiøs vækstplan.

Væksten skal ske igennem cross-selling og synergier i forhold til Scanvaegt Group samt en stærkere market approach. Den nyansatte direktør, Henrik Rhode fortæller i en pressemeddelelse:

- Vi skal både vækste på vores egne kunder og på fælles kunder i Scanvaegt Group. Vi kan i fællesskab tilbyde one-stop-shopping, som vi ved kunderne efterspørger, og som øger deres konkurrencekraft. Væksten skal ske på eksportmarkederne primært i Norden, og ved en større markedsandel i Danmark. Jeg ser blandt andet et stort potentiale i logistiketiketter, som vi ser en stigende efterspørgsel på, og som vi har produktionsapparatet til at løse samt linerless etiketter, hvor vi er førende i Danmark.

Linerless etiketter er etiketter uden bagpapir, og Scanvaegt Labels var de første i Danmark til at lancere en komplet løsning med både hardware, software og etiketter. Etiketterne sikrer færre produktionsstop og dermed en højere oppetid, idét etiketrullerne er længere på grund af det sparede bagpapir. Rullerne skæres i nøjagtig længde i forhold til varenummeret, og det betyder, at der er mindre spild, som sammen med det sparede bagpapir giver en bæredygtig løsning.

Kendt makkerpar

Scanvaegt Labels har ansat et kendt makkerpar i branchen nemlig Henrik Rhode som direktør og Anders Hartmann Christensen som produktionschef. Begge har årelang erfaring inden for etiketbranchen og har arbejdet sammen i både Danlabel, Maj Invest og Schur Labels.

- Jeg tror det er en stor fordel, at vi kender hinanden så godt, og at vores kompetencer komplementerer hinanden godt. Vi har fokus på en lang række områder i Scanvaegt Labels, men noget af det vi har særligt fokus på er den grønne omstilling og langvarige partnerskaber både med kunderne og i Scanvaegt Group. Jeg er meget fortrøstningsfuld i fodhold til den vækststrategi, vi står overfor, udtaler Henrik Rhode.

Grønt fokus

Udover øget salg vil Scanvaegt Labels også øge fokus på det miljøområdet. Produktionschef, Anders Hartmann Christensen fortæller:

- Det grønne fokus skal accelereres. Vi leverer allerede tryk med vandfarver, som både er mere skånsomt i forhold til miljøet og i forhold til mennesker, og vi er stærke på linerless etikketter, men vi skal langt videre. Vi går efter en grøn transformation, som blandt andet omfatter en yderligere nedsættelse af spild, mindre energiforbrug med videre.

Anders Hartmann Christensen fortsætter:

- Et andet område, vi skal fortsætte med at have stort fokus på er vores kompetente medarbejdere. Vi har mange medarbejdere med lang anciennitet, som har et godt forhold til vores kunder. Det skal vi blive ved med at understøtte.

Scanvaegt Labels er del af Scanvaegt Systems, som siden 1932 har arbejdet med automatisering og digitalisering af fødevareindustrien, miljø- og energisektoren samt detailmarkedet. Scanvaegt Systems indgår i Scanvaegt Group. Scanvaegt Labels har siden 2000 haft egen etiketfabrik i Odense og kan via Scanvaegt Group tilbyde et servicekoncept samt levere komplette løsninger med hardware og software, som understøtter one-stop-shopping.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.098