23948sdkhjf

Forsvarsindustrien skal markedsføres

Forsvarsattache’erne på Danmarks ambassader i udlandet skal være murbrækkere for danske udviklere og producenter af forsvarsmateriel.
Der skal mere skub i eksporten af dansk forsvarsmateriel.

Det er målet med en ny strategi, som forsvarsminister Nick Hækkerup (S) i sidste uge lagde frem. For at markere lanceringen af ‘Open for Business’, som strategien hedder, tog ministeren tidligere på måneden på rundtur til fire sjællandske virksomheder, der producerer til forsvars- og rumfartsindustrien.

Et af strategiens hovedpunkter er, at forsvarsattacheer ved danske ambassader skal åbne døre til forsvaret og forsvarsindustrien i udlandet. Det handler i øvrigt ganske meget om psykologi. Erfaringsmæssigt vil udenlandske politikere, officerer og erhvervsfolk nemlig meget hellere tale med folk i uniform end med sælgere fra forsvarsindustrien.

For tiden har Danmark 11 forsvarsattacheer fordelt på ambassader rundt om i verden.

“Danmark er i krise, og vi taber arbejdspladser. Derfor gælder det om at sætte ind alle steder og forsøge at skabe vækst og job," siger Nick Hækkerup, som sammen med embedsværket i Forsvarsministeriet har forberedt operation ‘Open Business’ i et års tid.

Ifølge en ny rapport, som ministeriet har udgivet om emnet, er det målet, at strategien skal bidrage til, at der skabes en mere fokuseret indsats omkring fremme af danske virksomheder til gavn for Danmarks samlede vækst.

Læs hele artiklen i den trykte udgave af Jern og Maskinindustrien i denne uge. Er du ikke allerede abonnent på den trykte avis, kan du købe et helt års abonnement til 695,- kr (fradragsberettiget) online, ved at klikke her:

http://www.jernindustri.dk/nyhedsbrev/Ab... - vælg abonnement og udfyld derefter felterne i bunden af siden.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125