23948sdkhjf

Behov for fornyelse i eksporten

Øget konkurrence på eksportmarkederne presser levetiden på danske produkter. Halvdelen af de danske virksomheder vurderer, at deres produkter har kortere levetid end for 10 – 15 år siden. Det skærper kravene til fornyelse, innovation og konkurrenceevne, skriver DI Indsigt.
Krisen har øget kampen om kunderne. Således oplever seks ud af 10 danske producenter, at konkurrencen fra udlandet er blevet forøget eller forøget markant over de seneste tre år. Særligt eksportvirksomhederne oplever et stigende konkurrencepres fra udlandet, skriver det erhvervspolitiske nyhedsbrev.

Konkurrencen på de globale markeder betyder, at kravene til fornyelse og omstilling i virksomhederne skærpes. Ikke mindst er det et stigende krav til, at virksomhedernes produktfornyelse speedes op. Således vurderer halvdelen af virksomhederne i DI’s virksomhedspanel (sep. 2010), at de produkter de i dag sender på markedet har en kortere levetid end for 10 - 15 års siden. Omvendt, er det kun hver tiende virksomhed der er af den opfattelse, at levetiden er blevet forlænget.mola
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.073