DBI scorer rekord på vindermentalitet
Partnerskaber innovation og vindermentalitet har også i 2011 vist sig at være den rigtige strategi for DBI Plastics Group, der afslutter året med rekordomsætning og en vækst på 13 %.
Omsætningen steg fra 108,6 mio. i 2010 kr. til 122,5 mio. kr. i 2011 og resultatet steg fra 11 mio. kr. i 2010 til 12 mio. kr. i 2011.
- At 2011 blev endnu et rekordår, er resultatet af et dynamisk teamwork på tværs af kompetencer og landegrænser og et tæt partnerskab med vores kunder, udtaler adm. direktør Hans Hellstrøm Henningsen. - Vores viden om industriel beskyttelse, kombineret med evnen til at forstå kundens strategiske behov og dermed hjælpe med at opnå "nul-fejl", har gjort DBI til en attraktiv partner for kunder i hele verden. Udgangspunktet er dialog og samarbejde, hvor vi udfordrer hinanden samtidig med, at vi tager ansvar for udvikling af den strategisk bedste løsning. En strategi vi fortsætter i 2012, siger Hans Hellstrøm Henningsen, der glæder sig over det gode resultat på trods af, at året var præget af bl.a. stigende råvarepriser.
Tættere på kunderne
- Vi er i dag en organisation drevet af vindermentalitet og forandringsvillighed på alle niveauer. Fra medarbejdere i produktionen, til kundeansvarlige og ingeniører i udviklingsafdelingen. Dette teamwork har over tid skabt en særlig dynamik, og medarbejderne har påtaget sig et dedikeret ansvar for at udvikle den bedst tænkelige løsning på et strategisk niveau, fortæller Hans Hellstrøm Henningsen.
- Det, vi i virkeligheden er i gang med, er et paradigmeskift, hvor vi udtænker og tager ejerskab for løsningen på globalt niveau. Den tilgang har allerede givet os nye kunder på det amerikanske og asiatiske marked. Vores kunder er typisk store globale spillere inden for industrierne Automotive, Machine og Engineering, brancher der stiller høje krav til kvalitet, renhed og leveringspræcision, slutter Hans Hellstrøm Henningsen, der forudser en meget spændende udvikling for DBI de kommende år.
mola