Scanding A/S styrker salgsorganisationen
Virksomheden fra Grenaa har netop styrket salgsorganisationen med to nyansættelser. Det er blandt andet med henblik på en øget indsats på markedet for sanitære pumper i både Danmark og resten af Norden, at medarbejderstaben er blevet udvidet.
- Vi kunne i 2011 mærke, at markedet for vores produkter var ved at komme på benene igen. Det har vi så fået bekræftet i første kvartal af 2012. Der blæser blidere vinde, og det skal vi forsøge at få det optimale ud af. Vi skal øge vores markedsandel og være endnu tættere på kunderne. Derfor er er vi glade for at byde to særdeles kompetente herrer velkommen ombord.
De to nye medarbejdere har begge mange års brancheerfaring. Lars Thorup Laursen har tidligere været salgsansvarlig for den tyske pumpeproducent Fristam i Skandinavien, og han skal servicere markedet for sanitære pumper i Danmark og de andre nordiske lande.
Lars Thorup Laursen siger:
- Jeg skal trække på mit netværk og slå nogle døre ind. Der er et stort potentiale for vores omfattende program af pumper. Vi har en god base i Danmark, og er allerede i dag til stede i Norge og Sverige, så der er et godt grundlag at bygge videre på. Jeg har tidligere samarbejdet med Scanding, og kendte derfor virksomheden udmærket i forvejen. Det ser jeg som en stor fordel.
Mens Lars Thorup Laursen får hele Skandinavien som arbejdsplads skal den anden nye salgsingeniør, Søren Rasmussen, servicere kunder øst for Lillebælt. Også han havde forhåndskendskab til Scanding.
- I min tid hos HB Food Service købte vi blandt andet pigging systemer hos Scanding i forbindelse med bygning af procesanlæg. Jeg har altid fået en god og kompetent rådgivning, og den skal jeg nu selv være med til at give. Jeg kommer til at arbejde med hele produktprogrammet med base fra Odense, og er kommet godt i gang, siger Søren Rasmussen.
Direktør og stifter af Scanding A/S Palle Müller-Hansen mener, at det er tid til at pakke pessimismen væk.
- Vi har nået et punkt, hvor det ikke nytter at tale mere om krise. Vi skal se fremad og udbygge vores markedsposition. Nu er nøgleordet vækst. slutter Palle Müller-Hansen.
mola