23948sdkhjf

Pressemeddelelse Shell fastholdt sin markedsandel i 2004

Sidste år var præget af usædvanlig hård konkurrence på benzin og diesel. Det resulterede i strukturændringer på det danske servicestationsmarked med flere stationslukninger og selskabsovertagelser.
I dette turbulente marked er det lykkedes Shell at øge sin markedsandel for benzin og diesel med 0,2 procent til 19,3 procent, blandt andet fordi vi har indfriet vores kunders forventninger om konkurrencedygtige priser. Desuden har et omfattende moderniseringsprogram med skift til hurtigere alt-i-én standere og en forbedring af prisskiltningen gjort det mere attraktivt at tanke på en Shell servicestation.

Priskrigen blev kick-startet i 2003 på grund af forskellen i pris på brændstof mellem ubemandede og bemandede stationer. Til trods for at denne forskel i dag er mindre, fortsætter priskrigen ufortrødent. En væsentlig årsag er, at både selskabsejede og forhandlerdrevne stationer lejlighedsvis tager initiativ til store lokale prisnedsættelser.

Shell ønsker at bevare sin naturlige markedsposition og vil med nødvendige tiltag sikre, at vores kunder også i situationer med store lokale prisfald vil kunne tanke til konkurrencedygtige priser på Shell servicestationer.

Kilde: Dansk Shell A/S – www.shell.dk - 23. februar 2005.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078