23948sdkhjf

111 millioner euro i 2020

Partnerskaber med kunder og interessenter fylder meget i Hoyers nye strategiplan for 2015-2020. For det er gennem nære relationer, at virksomheden udvikler sig, mener CEO i Hoyer Motors Europe, Ketil Vesterlund.
Finanskrisen blev et springbræt for Hoyer, der i 2010 satte strategien ”The Way Forward” i søen. Virksomheden skulle gentænkes, var tanken bag. I dag kan Ketil Vesterlund, CEO i Hoyer Motors Europe, se tilbage på en succesfuld strategi, der har skubbet virksomheden fremad. Og i den nye ”The 2020 Strategy” kører virksomheden videre ad samme spor:

− Den nye strategi handler i høj grad om at fortsætte den indsats, der er gjort, siden ”The Way Forward” blev lanceret. Vi kan se, at vi nu arbejder på den rigtige måde. Så det handler i høj grad om at holde fokus på det, der allerede er igangsat - og blive endnu bedre til det. Det er blandt andet derfor, at der er kommet yderligere fokus på tætte partnerskaber med alle interessenter, siger Ketil Vesterlund.

Han er overbevist om, at et større samarbejde med kunderne er afgørende for, om virksomheden lykkes eller ej.

− Du kan have nok så godt et produkt. Men hvis du ikke formår at opbygge relationer til dem, der køber, udvikler og sælger det, så opnår du aldrig den indsigt, der giver forudsætningerne for at tilbyde en merværdi. Og det er den, der gør, at du skiller dig ud blandt konkurrenterne. Vi skal udvikle os hele tiden og helst i samarbejde med vores kunder og andre interessenter. Det kan du ikke uden et skarpt fokus på relationer og partnerskaber, siger Ketil Vesterlund.

Hoyers nye strategi udstikker også en plan for den fremtidige vækst. Målet er, at Hoyers omsætning skal vokse 12 procent hvert år frem mod 2020. Det er mindre end i ”The Way Forward”, hvor målet var en årlig vækst på 20 procent.

− Men det skal ses i lyset af de to vidt forskellige udgangspunkter. Situationen i dag er en anden, og vi er blandt andet vokset meget på eksportmarkederne. Derfor er det vigtigt, vi sikrer, at organisationen kan følge med væksten. Desuden skal det tilføjes, at ser man på væksten i millioner, så er den nye strategi faktisk mere ambitiøs, siger Ketil Vesterlund og forklarer, at mens ”The Way Forward” havde et omsætningsmål på 65 mio. euro i 2015, har ”The 2020 Strategy” et mål om at nå en omsætning på 111 mio. euro i 2020.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.115