Dacapo: Over halvdelen af ordrerne sælges på nettet
E-commerce brager frem hos de danske stålgrossister.
Halvdelen af de danske stålgrossister lander mere end 50 procent af sine ordrer på nettet. Foto/Dacapo Stainless.
- Over halvdelen af vores ordrer kommer gennem e-commerce, hvor det for to år siden var ingen. Løsningen gør, at kunderne slipper for at skulle kontakte fem forskellige grossister i fem lande med forskellige valutaer, leveringstider og klausuler, siger administrerende direktør Kristian Sylvest om udviklingen.
Læs hele artiklen hos Jern & Maskinindustrien
Læs brancheanalysen:
Det fremgår af brancheanalysen, som omfatter:
• Dacapo Stainless A/S
• Damstahl A/S
• Inox Stål Handelsselskab A/S
• Lemvigh-Müller A/S
Læs også, hvordan stålgrossisterne skaber luft på bundlinjen:
Stålgrossisterne vrider sig fri af priskrig
Eller læs, hvordan købmandskab, nære relationer og gamle dyder skal gøre forskellen i en ukompliceret branche:
Stålboss: Krisen har gjort det moderne at være gammeldags
Nedgang truer stålgrossister efter jubelår
Ståldirektørerne forventer ikke at kunne leve op til sidste år, hvor alle fire aktører forbedrede bundlinjen med tocifrede millionbeløb.Det fremgår af brancheanalysen, som omfatter:
• Dacapo Stainless A/S
• Damstahl A/S
• Inox Stål Handelsselskab A/S
• Lemvigh-Müller A/S
Se nøgletal for branchen her
Læs også, hvordan stålgrossisterne skaber luft på bundlinjen:
Stålgrossisterne vrider sig fri af priskrig
Eller læs, hvordan købmandskab, nære relationer og gamle dyder skal gøre forskellen i en ukompliceret branche:
Stålboss: Krisen har gjort det moderne at være gammeldags
Artiklen er en del af temaet Brancheanalyse.