23948sdkhjf

Maskinfabrikken Rival vil ind på det amerikanske marked

Til efteråret satser den midtjyske virksomhed på at åbne for salget af kalibratorer i USA.
Dermed håber Maskinfabrikken Rival at kunne føje endnu et vigtigt marked til de i forvejen 50 lande, der aftager virksomhedens kalibratorer. Kalibratoren blev opfundet tilbage i 1996 og bruges til optimering af produktionen i plastrørsindustrien. Totalt har Rival installeret mere end 1.000 kalibratorer verden over, og med indtagelsen af det amerikanske marked håber man, at det tal kan øges markant. Det skriver Børsen.

- Det amerikanske marked er svært at komme ind på, fordi der skal tydelige referencer til, før nogen vil give sig i kast med et nyt produkt. Vore kalibratorer har nu været i brug hos mange af de førende rørproducenter i Europa, Mellemøsten og Australien, og vi har fået yderst positive tilbagemeldinger fra kunderne. Så fra efteråret lancerer vi vort produkt i USA, udtaler Henrik Holvad, administrerende direktør for Maskinfabrikken Rival, til Børsen.

For øjeblikket er det specielt i Australien, at Rival hitter. Tidligere var Mellemøsten et stort marked for den danske maskinfabrik, men Muhammedkrisen satte en brat stopper for salget i blandt andet Iran, og først nu er der atter ved at komme gang i det mellemøstlige marked igen. Kalibratorerne udgør ca. en tredjedel af omsætningen hos Rival, mens resten hentes på underleverancer og kontraktsalg.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094