Plastmo styrker indsatsen i Central- og Østeuropa
Plastmo Polska blev etableret i 1992 og har indtil nu været drevet af lokale partnere. Overtagelsen er en del af Plastmos vækststrategi og skal styrke virksomhedens position på det central– og østeuropæiske marked. Det skriver Plastmo i en pressemeddelelse.
- Overtagelsen af Plastmo Polska medfører, at vi kan forfølge vores planer om at øge salget i Central- og Østeuropa, hvor der er fuld gang i byggeriet, og hvor vi ser stort potentiale i at afsætte vores regnvandsløsninger og introducere nye produkter fra det brede Plastmo-program, siger administrerende direktør André Thomsen, Plastmo.
Plastmo Polska har p.t. 35 ansatte, som håndterer både produktion, lager, markedsføring og salg. Selskabet står for lidt under 10 procent af den samlede omsætning i Plastmo-forretningen.
- Overtagelsen kommer ikke til at koste arbejdspladser i Danmark, tværtimod. Det fulde ejerskab af Plastmo Polska vil medføre øget aktivitet i hovedsædet i Ringsted. Vi forventer at centralisere en række funktioner og skabe synergi ved at udnytte vores effektive produktion, lager og logistisk i Ringsted til at levere regnvandsløsninger i Central- og Østeuropa, siger André Thomsen.