AP&T får gennembrud for service-koncept
AP&T har for nylig indgået en unik serviceaftale med Swenox AB i Nyköping, der producerer komponenter til bilindustrien.
- Det er et gennembrud for vores strategi om i stadigt større omfang at tilbyde vores kunder komplette serviceløsninger, siger Tommy Nordlund, der arbejder med koordinering af serviceaftaler hos AP&T.
Stort marked venter
Den nye serviceaftale omfatter ca. ti hydrauliske presser og 17 excenterpresser af forskelligt fabrikat. AP&T har fra tidligere ca. 15 aftaler med kunder, hvor der indgår excenterpresser. Men dette er første gang, AP&T tager sig af samtlige mekaniske og hydrauliske presser i en virksomhed.
- Blot i Sverige findes der omkring 40.000 excenterpresser, og det er derfor et stort marked for os, siger Tommy Nordlund.
En komplet serviceløsning fra AP&T skal give kunderne høj driftssikkerhed og minimal stilstand. Da Swenox i slutningen af sidste år skulle flytte samtlige presser fra en fabrik til en anden, skulle AP&T bevise, at de kunne leve op til dette.
- Det var utrolig vigtigt at løse opgaven, så produktionen kunne komme i gang så hurtigt som muligt. Takket være et godt samarbejde mellem alle deltagende parter, og en del arbejde om aftenen og i weekenderne, kunne vi løse opgaven på fire uger - tre uger mindre end beregnet.