Intego opruster inden for digitalisering af industrivirksomheder
Intego har gennem mange år optrappet investeringen i udviklingen af automationsanlæg til industrivirksomheder, og i den forbindelse har man ligeledes specialiseret sig i digitale app-baserede IT-systemer til at optimere produktionen. Det område er nu så stort, at Intego har valgt at samle alle eksisterende og fremtidige IT-løsninger til kundevirksomhederne under en ny stilling som produktchef for kundevendte IT-systemer.
Stillingen, der får base i Århus, skal stå i spidsen for alle Integos eksisterende IT-løsninger til industrivirksomheder med henblik på at videreudvikle forretningsområdet markant.
- Vi har gennem en periode arbejdet med at forme dette forretningsområde, og vi besluttede, at der var behov for yderligere investeringer i området. Der er et kæmpe markedspotentiale forbundet med digitaliseringen af produktionsapparatet især hos de mindre og mellemstore danske produktionsvirksomheder, og det potentiale skal vi hjælpe dem med at opfylde. Det er en del af vores klare strategi inden for industrialiseringens 4. revolution, Industri 4.0, forklarer afdelingschef for Intego IT og Automation Torben Schwartz.
Den nye produktchef er Carsten Gram Lindegaard, der startede 1. oktober. Han er uddannet maskiningeniør og kommer senest fra en stilling som salgsingeniør hos Schneider Electric.
- Vi vil være med til at sætte dagsordenen inden for den nye industrielle virkelighed, og vi forventer, at udviklingen kommer til at have stor betydning for både kundernes og vores egen forretning. Her får Carsten en nøglerolle, og vi har stor tiltro til, at han med sin erfaring kan bidrage til den fortsatte udvikling inden for området. Carstens primære ansvarsområder kommer til at dække over salg, udvikling, implementering og drift af kundevendte IT-løsninger, forklarer Torben Schwartz.
Stort potentiale inden for teknisk drift og vedligehold
Udover ansættelsen af Carsten Gram Lindegaard udvikler Intego også flere nye IT-løsninger. En af de første er en app til optimering af produktionslinjer.
- Appen er cloudbaseret og skaber en historik, som efterfølgende kan bruges til at optimere ens vedligeholdsaktiviteter, da man eksempelvis får information om, hvornår der skal fortages en indsats. Dermed øges anlæggets oppetid, og det siger sig selv, at det er noget, industrivirksomhederne efterspørger, siger Torben Schwartz.
Han fortæller yderligere, at Intego indledte sit fokus på digitaliseringsløsninger med en app til automatisk produktivitetsmåling, som senere blev efterfulgt af apps til ordrestyring og inline-kvalitetskontrol.