Maskinfabrik med mod og lyst til at skubbe grænser
Under mottoet ’Det, de andre ikke kan lave - det kan vi’ søger MC Uldall Maskinfabrik A/S kontinuerligt at skubbe til de foreskrevne retningslinjer for muligheder. En kreativ og løsningsorienteret virksomhedsprofil, der skaber grobund for innovation - både internt i maskinfabrikken og i samarbejde med kunder
MC Uldall Maskinfabrik købes i 2005 af Niels K. Nielsen og er siden vækstet støt fra 6 – 40 medarbejdere.
- Vi vækster med ca. 15 % om året og det gælder både i henhold til medarbejdere, faste og nye kunder. Det vil sige, at både de faste kunderelationer, der går år tilbage og de nye er i udvikling alt efter markedsudvikling og kundernes ønsker. Udviklingssamarbejde kan man kalde det, hvor vores egne ingeniører ransager muligheder for, hvad der kan lade sig gøre. Vi er stærke til at tænke ud af boksen, skubbe til de foreskrevne principper for hvad, der teknisk siges at kunne lade sig gøre. Det er noget vi har mod på og lyst til, og det virker tit. Som eksempel kan vores unikke titaniums-emner nævnes. Der har vi lavet de største herhjemme nogensinde, fortæller Niels K. Nielsen, indehaver af MC Uldall Maskinfabrik.
Special- og seriespor
Maskinfabrikken opererer overordnet ud fra to spor – det specialproducerende og serieproduktion.
- Det første vi gjorde, da jeg kom til i 2005, var at købe to nye maskiner, og det har holdt stik siden – altså, de maskiner vi ikke har i dag, har vi i morgen. Det gør vi for at kunne drive forretning ud fra vores centrale motivation, der er at have en nytænkende rolle på markedet. Vi producerer ikke kun komplicerede emner. Vi laver også serieproduktion og er fuldt konkurrencedygtige med udenlandske leverandører grundet høj kvalitet, kort leveringstid samt pris. Vi har jo langt færre mandetimer på end i fx Kina, forklarer Niels K. Nielsen og fortsætter:
- Høj kvalitet, leveringstid og konkurrencedygtige priser er - og har altid været - afgørende for os. Når vi indgår samarbejder, så overholder vi produktionskrav, leveringstid og den kvalitet folk forventer. Det gælder alle vores kunder fra de helt lokale til de store internationale samarbejder, vi opererer med. Det er en vigtig ting, slutter Niels K. Nielsen.
|