Palcut går ind i Tyrkiet
Palcut, med hovedkvarter i Holstebro, har fulgt det tyrkiske marked gennem et stykke tid, og nu har virksomheden valgt Emre Gökhan Gök som agent til at markedsføre virksomhedens linje af maskiner og Antim-friktionspapir til automatiske palleteringslinjer. Der oplyser Palcut i en pressemeddelelse.
Den nye partner bliver ansvarlig for rådgivning, salg og service på hele det tyrkiske marked.
For Palcut er det nye initiativ en strategisk beslutning om at kunne følge og yde den bedste support til deres internationale kunder, og samtidig er Tyrkiet i sig selv et vigtigt marked og en åbning til hele Mellemøsten.
Erfaren tyrkisk partner
Emre Gök har en omfattende erfaring inden for salg og markedsføring af printere, etiketteringsmaskiner, klæbemidler, end-of-line-projekter og robot-pakkeløsninger til den tyrkiske føde- og drikkevareindustri. Han er uddannet ingeniør fra Istanbul Universitet.
- Der er mange store virksomheder i den tyrkiske føde- og drikkevareindustri, hvor de arbejder i to- og treholdsskift. Vi kan se, at der er et stort potentiale for en yderligere automatisering med brug af friktionspapir i palleteringsprocesserne. Palcuts løsning er unik, fordi den reducerer behovet for arbejdskraft og samtidig forbedrer oppetiden i palleteringslinjerne, siger Emre Gök.
Stort potentiale
Tyrkiet har en befolkning på cirka 80 millioner mennesker, og landet har den syvende største fødevareindustri i verden. Føde- og drikkevareindustrien udgør 20 pct. af det tyrkiske BNP, og mange multinationale virksomheder har produktion i Tyrkiet.
Andre industrier, blandt andet den kemiske industri, leder også efter mere avancerede og effektive pakkeløsninger.
- Med 80 millioner mennesker og en stor føde- og drikkevareindustri er potentialet for Palcut stort på det tyrkiske marked, siger Ola Tykesson, partner manager hos Palcut.
- Vi er glade for, at vi nu forbedrer servicen for vores globale og strategiske kunder, blandt andet inden for fødevarer og vand på flasker. Med vores tilstedeværelse i Tyrkiet er vi nu i stand til at understøtte multinationale producenter med at implementere deres globale produktionsstrategier på tværs af endnu flere landegrænser, opsummerer Ola Tykesson.