23948sdkhjf

Fra Frederikshavn til resten af verden

Specialister fra Vestergaard Marine Service A/S i Frederikshavn reparerer propeller, propel aksler og rorstammer på skibe over alt i verden. I stedet for altid at transportere de gigantiske dele til værkstedet i Frederikshavn, rejser holdet af specialister, til fjerne destinationer.
Vestergaard Marine Service A/S har hidtil udelukkende specialiseret sig indenfor reparation og vedligehold af alle typer dieselmotorer til skibe, boreplatforme og kraftværker. Med tilbudet om reparation og vedligehold af propeller og rorstammer både på værkstedet i Frederikshavn og on location rundt omkring i verden, udvider Vestergaard Marine Service A/S både sit kompetencefelt og antallet af medarbejdere. Virksomheden, der har eksisteret i tre år, beskæftiger i dag 20 medarbejdere og har til huse på havnen i Frederikshavn, hvor også en række andre nye og innovative virksomheder, har slået sig ned de senere år.

Flere arbejdspladser til Nordjylland
»Grunden til udvidelsen giver egentlig sig selv« fortæller indehaver Morten Vestergaard. »Vi vil gerne sætte yderligere gang i hjulene, øge vores omsætning og skaffe fl ere arbejdspladser til landsdelen. Men derudover har vi oplevet en efterspørgsel fra vores mange danske og internationale kunder, der har givet os et fingerpeg om, at der er et reelt behov for de løsninger, vi nu tilbyder.«

Skrøbelige giganter
Det er svært at tro, når man står overfor de gigantiske propeller tænker nærmere over deres enorme styrke, der driver de gigantiske skibe.

Men de er faktisk skrøbelige, når de udsættes for havets og naturens kræfter. En hård sø eller undersøiske forhindringer, der bliver opdaget for sent, kan få alvorlige konsekvenser og være afslutningen på rejsen for selv de største skibe. Når skaden er sket, skal der fagfolk til for at identifi cere og evaluere skadens omfang – og naturligvis til at udføre reparationen. For at minimere antallet af både små og store reparationer, er også løbende vedligehold af afgørende betydning. Vestergaard Marine Service A/S tilbyder nu begge dele.

Jorden rundt
Virksomhedens kunder kommer fra hele verden og serviceres enten på det 1200 m2 store værksted på havnen i Frederikshavn eller af specialister, der rejser verden rundt. Fagfolkene rejser med nødvendigt udstyr, der muliggør, at de kan evaluere skadens omfang og udføre vanskelige reparationer på stedet. Ofte er det væsentligt nemmere for teknikere at rejse ud i verden for at løse kundens problem end at transportere de kolossale skibsdele til et værksted. Skibene befinder sig typisk mange tusinde sømil fra nærmeste værksted, når skaden sker, og der er som regel tale om gigantiske komponenter, som ikke uden videre lader sig transportere.

Tid er penge
»Det, der adskiller os fra mange andre leverandører af samme ydelser er, at vi gerne rejser ud og løser kundens problem på stedet. Hos andre leverandører skal, propeller komponenten der er problemer med, typisk først transporteres til et værksted på den anden side af jorden. Det er en meget tidskrævende proces, der ikke kan undgå at forlænge forløbet. Når vi sender vores specialister af sted, sparer kunden tid, og da det selvsagt er meget omkostningsfuldt, hver gang et skib må tages ud af drift, er tidsperspektivet af afgørende betydning for de allerfleste kunder. Tid er jo penge«, afslutter indehaver Morten Vestergaard.

Kontakt Morten Vestergaard på
tlf. 9842 4727 for yderligere oplysninger.

Havnepladsen 12, bygning 14
9900 Frederikshavn, Denmark
Phone: +45 9842 4727 - Fax: +45 9842 4767
E-mail: vms@vms.dk - www.vms.dk
CVR-nr. 27 21 56 29

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078