Hoyer styrker fodfæstet på det kinesiske marked
Kina er fortsat det vigtigste asiatiske marked for den danske leverandør af elektromotorer, der dog også vil etableres på andre markeder i Fjernøsten.
- Efter vores repositionering står vi stærkere og kan tilbyde endnu bedre effektivitet i vores tilgang til kunder og partnere. Gennem oprettelsen af de to strategiske forretningsområder, Hoyer Motors og Hoyer Transmissions, har vi strømlinet virksomheden og forventer en årlig vækst på minimum 20 % frem til år 2015, forklarer Thomas Klausen, sales manager, Hoyer.
I Kina siden 2007
Hoyer Motors Asia blev etableret i Ningbo, Kina, i 2007 med det formål at kunne tilbyde europæiske kunder i Asien produkter og service af høj kvalitet. Hoyers fokus er i dag på de kinesiske og asiatiske kunder inden for marinesektoren.
- Kina fortsætter med at være vores vigtigste marked i Asien, og vores salg i Kina bidrager i høj grad til hele virksomheden. Vi har allerede udvidet vores faciliteter i Ningbo og forventer yderligere vækst i fremtiden. Vores europæiske kunder i Kina sætter pris på, at vi kan tilbyde den samme service og kvalitet som i Europa, udtaler Thomas Klausen.
Udvider med nyt kontor i Sydkorea
Selvom Hoyer ser muligheder i andre vigtige asiatiske markeder, som fx Japan og Singapore, og netop har åbnet nyt salgskontor i Busan, Sydkorea, forbliver Kina hovedfokus i virksomhedens asiatiske vækststrategi.
- Vi ser frem til at skabe nye forretningsforbindelser og kommercielle initiativer, og vi har til hensigt at være en pålidelig leverandør af marinemotorer til kunder i hele den asiatiske region. Og som virksomheden vokser, vil vi fortsat være engagerede i at styrke vores position i Kina, slutter Thomas Klausen.