23948sdkhjf

Danske virksomheder neddrosler produktudviklingen

Andelen af danske virksomheder, der har udviklet mindst et produkt inden for en to-årig periode, er faldet med 10 procent i perioden fra 1997 til 2004.
De danske virksomheder mener ikke, at det kan betale sig at innovere. Under halvdelen af dem - 43 procent - udvikler derfor jævnligt nye produkter mod 53 procent for syv år siden.

Denne udvikling skal stoppes mener Videnskabsminister Helge Sander (V) ifølge Ingeniøren.

- Jeg vil slet ikke acceptere en holdning om at det er urealistisk eller uoverkommeligt for flere danske virksomheder at arbejde med det her,« siger Videnskabsministeren til Ugebrevet Mandag Morgen og fortsætter:

- For det skal ske, hvis vi skal udvikle Danmark til et højteknologisk land.

Mandag Morgen’s undersøgelse viser også, at der er færre virksomheder, der arbejder sammen med vidensinstitutioner, kunder og leverandører om at produktudvikle. I 1994 var andelen omkring 97 procent, mens den nu er på omkring 66 procent, kan man læse i Ingeniørens online udgave.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.209