Direktør fejrer 30 år hos 3N Lakering
Fredag den 14. juni kunne Morten Fuhlendorff Nielsen fejre, at det er tre årtier siden, han startede i familiefirmaet.
- Mine forældre startede virksomheden i 1969, så jeg har været i det, siden jeg var tre år. De købte et nedlagt mejeri og byggede det om til værksted, som lå i forbindelse med privatboligen, og det betød jo, at jeg var på værkstedet hele tiden, fortæller Morten Fuhlendorff Nielsen.
Startede som lærling
Officielt startede han dog først i virksomheden som lærling i 1982, hvor han også blev medejer. Sidenhen har han været en del af virksomhedens vækst og har oplevet, hvordan nye teknologier og kundegrupper er kommet til i årenes løb.
- Virksomheden startede som autolakereri, og i slutningen af 1980’erne begyndte vi med industrilakering. I starten var det med vådlakering, og i 1990’erne gik vi over til pulverlakering, fortæller Morten Fuhlendorff Nielsen.
- I dag udgør industrilakeringen ca. 65-70 procent af omsætningen, mens resten er biler. Men det betyder ikke, at vi er på vej til at udfase autolakeringen – det vil altid være en del af virksomheden, fortsætter han.
Veludstyret maskinpark
Teknologisk har 3N Lakering også været igennem en rivende udvikling i de 30 år, Morten Fuhlendorff Nielsen har været med. Det betyder, at man i dag står med en veludstyret maskinpark med anlæg til blandt andet automatisk pulverlakering og slyngrensning.
- Vi kan klare meget store emner, når vi snakker pulverlak – 3 meter i højden, 3 meter bredden, 7½ meter i længden og op til 2 tons. Emner i den størrelsesorden er der ikke mange, der kan håndtere, siger direktøren.
Den omfattende maskinpark og de efterhånden mange års erfaring betyder, at virksomheden i dag har et bredt udsnit af kunder fra især Midt-, Nord- og Vestjylland.
Rentabel vækst
Selv om de 30 år er gået hurtigt for Morten Fuhlendorff Nielsen, har han dog også blikket rettet mod fremtiden, og den videre udvikling af 3N Lakering.
- Vores hovedprioritet er at udvikle nogle koncepter, hvor vi kan styrke samarbejdet med vores kunder og sikre, at det vi laver er i tråd med vores kunders ønsker, fortæller han.
- Vi har ikke noget mål om, at vi skal vokse med en vis procentdel om året, men snarere en styret vækst, hvor vi sikrer, at vi er gode til det, vi gør, og at vi gør det rentabelt, slutter Morten Fuhlendorff Nielsen.
Jubilæet blev markeret med en reception fredag den 15. juni.