23948sdkhjf

SEO har aldrig været vigtigere. Lever din hjemmeside op til kravene?

Det kan virke som en stor mundfuld at sætte sig ind i søgemaskineoptimering (SEO) og endnu mere at implementere det på ens hjemmeside. Ja, for hvad er det egentlig, hvilken værdi kan det give dig og din virksomhed, og er det overhovedet nødvendigt? Læs med her, og bliv klogere på lige netop dét.

Kunder finder produkter og ydelser online

I takt med digitaliseringens indtræden er der sket et skifte i virksomheders konkurrenceparametre. Den har åbnet op for helt nye muligheder, men har på samme tid også skabt udfordringer. Langt de fleste virksomheders potentielle kunder søger i dag efter produkter og ydelser online og vælger oftest resultaterne på side 1 af Google. Det gør det helt essentielt at sikre sin online tilstedeværelse i søgemaskinerne. Hvis man ikke gør det, så gør ens konkurrent det højest sandsynligt og har på den måde de bedste forudsætninger for at få fat i et salg.

Hvad er søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering er det, der sørger for, at din hjemmeside er optimeret i forhold til Googles algoritmer. Og hvad vil det så sige? Det kommer eksempelvis til udtryk ved om strukturen på din hjemmeside er sat op, så Google kan navigere på din hjemmeside - for hvis Google ikke kan det, så vurderer den heller ikke, at andre kan - og det påvirker dine placeringer negativt. Det vil også sige, at Google vurderer om dit content er godt nok, langt nok og unikt nok. Google vurderer desuden kvaliteten af ens metaindhold, URL-strukturer, hastighed, der påvirkes af billeder og videoer på hjemmesiden, samt den generelle brugervenlighed. 

Klik her og få lavet en gratis SEO-analyse af din hjemmeside af Nordiske Medier

Resultatskabende B2B søgemaskineoptimering

Heldigvis findes der virksomheder, der har de helt fornødne kompetencer til at hjælpe din virksomhed på vej til at sikre jeres online tilstedeværelse i søgemaskinerne. SEO-afdelingen i Nordiske Medier er eksperter inden for B2B søgemaskineoptimering. De skræddersyr og tilpasser optimering, så det passer til den enkelte virksomheds profil og B2B målgruppe. Gennem søgeords- og konkurrentanalyser, optimering og vedligeholdelse af hjemmesidens tekniske fundament samt udarbejdelse af tekstindhold til hjemmesiden og forbedring af linkprofil gennem linkbuilding skaber de det bedste udgangspunkt for, at din virksomhed kan blive fundet af dine potentielle kunder på Google. 

Nordiske Medier tilbyder at lave en gratis SEO-analyse, så du kan få et overblik over din hjemmesides udfordringer, inden du indgår et samarbejde med dem, hvori de samtidig præsenterer, hvordan de vil løse dem.

Klik her, hvis du er interesseret i at læse mere om B2B søgemaskineoptimering hos Nordiske Medier.

Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078