23948sdkhjf

Nyt om navne: DIS ansætter ny global marketingdirektør

Forretningen er i de seneste år udvidet markant hos ingeniørvirksomheden DIS/Creadis, der har hovedkontor i Skanderborg og afdelingskontorer rundt i Danmark samt i USA, Spanien, Frankrig og Polen. Nu vil virksomheden tage nye vækstskridt ved at fokusere yderligere på den strategiske marketingindsats globalt.

Til at forløse den nye strategi er Laura Høeg Hagen Høgsbro ansat som ny global marketingdirektør.

- Jeg glæder mig til at være med til at sætte retningen for, hvor DIS/Creadis skal hen med den globale marketingindsats. Jeg har tidligere været ansat hos virksomheder, hvor der har været en stærk arv, og hvor fokus har været på brandfornyelse og optimering af marketingfunktionen, men nu skal jeg selv være med til at skabe en stærk markedsposition i en spændende organisation - og i tæt samarbejde med blandt andet salgsafdelingen og faglighederne, fortæller hun, og fortsætter:

- Samtidig er jeg personlig og fagligt motiveret af, at DIS/Creadis har en klar vision om at være med til at drive en grøn omstilling og bæredygtig transformation.

Fundamentet skal på plads

Den nye marketingdirektør kommer i begyndelsen primært til at bruge sine ressourcer på at finde ud af, hvor virksomheden skal stå i markedet og blandt konkurrenterne.

- Vi skal lytte til kunderne og markedet for at blive klogere på, hvilken position vi skal indtage. Derfor bliver det min første og vigtigste opgave at få bygget markedsposition og brandplatform, som kan blive et internationalt ståsted. Det kommer til at tage tid, men processen bliver spændende.

- Jeg har samtidig en opgave i at få integreret vores marketingindsatser bedst muligt med andre kommercielle indsatser og få etableret et solidt marktinginfrastruktur- og økosystem. På den måde får vi bygget et fundament, der kan være med til at fortsætte og understøtte DIS/Creadis' vækstrejse, forklarer Laura Høeg Hagen Høgsbro.

USA er nøglemarked

I første omgang kommer den nye marketingdirektør til at fokusere meget på det amerikanske marked, der er vigtigt for især DIS/Creadis' aktiviteter i vindmøllebranchen. Her tæller kundelisten nogle af de helt store markedsaktører.

- Vi kan ikke gabe over en masse geografiske områder fra start, så ud over USA kommer vi til at fokusere på Spanien, Frankrig, og Norden, hvor vi har forretningsaktiviteter i forvejen. Så må vi senere hen udvide det geografiske område, forklarer marketingdirektøren.

Laura Høeg Hagen Høgsbro kommer fra en stilling som head of go-to-market hos grossistvirksomheden Lemvigh-Müller.

Artiklen er en del af temaet Navnenyheder.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11