23948sdkhjf

Farligt at give slip på den direkte kundekontakt

I takt med at store industrivirksomheder samler sig om færre og færre leverandører, og knytter dem tættere til sig ved måske at lægge produktudvikling ud, er det ekstremt vigtigt, at nøgleleverandørerne tager udfordringen op.
Hvis de ikke tager udfordringen op, ender de ude på en glidebane, som kan vise sig at være en dødsrute, skrev Dagbladet Børsen i går.

- Leverandørerne skal tage initiativet og f.eks. tilbyde sig som systemleverandører i stedet for som hidtil »bare« at levere enkeltkomponenter og så lade andre om at montere og samle. Rykker man først et skridt tilbage og leverer sine produkter til en anden virksomhed, der så samler en række komponenter til større enheder, som leveres til den store industrivirksomhed, mister man den direkte kundeadgang. Det er en farlig udvikling, hvor man ofte er henvist til at levere til én systemleverandør i stedet for at kunne gå til måske fem forskellige bilproducenter, fastslår direktør Peter Aarø Rasmussen, Center for Underleverandører, overfor Dagbladet Børsen

Direktøren fra Center for Underleverandører vurderer, at 5-10 pct. af de danske underleverandører har påtaget sig rollen som system-leverandør – og har dermed sikret sig en fordel sammenlignet med de øvrige.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064