Kursus
Anskaffelse af sikre maskiner
I alt DKK 3.600 ekskl. moms
Periode(r)
Løbende optagelse
Målsætning
Hvad skal du være opmærksom på, når du tager nye eller ombyggede maskiner i drift? Hvilke sikkerhedsaspekter skal der tages hensyn til ved anskaffelse af maskiner? På dette kursus betragtes den komplette livscyklus – fra beslutningen om at investere i en ny eller brugt maskine til driftsophør eller salg af en maskine. Derudover fokuseres der på udformningen af produktkravsdokumenter under sikkerhedstekniske aspekter. Du får mere at vide om, hvad du skal være opmærksom på ved anvendelse af maskiner på nye lokationer. Dette er især vigtigt, når en maskine skal anvendes og tages i drift i et andet land eller i et land med anden lovgivning (markedsføring).
Indhold
- Risikostyring og dermed forbundne omkostninger
- Roller og ansvarsområder for alle personer, som er involveret i anskaffelsesprocessen
- Anskaffelsesstrategi: Leverandørens pligt til særlig påpasselighed
- Maskinspecifikation (kravspecifikation)
- Lokalisering af mulige leverandører
- Udkast til en købekontrakt, kontraktforløb
- Overdragelse af maskinen/godkendelsesproces før købet
- Køb af brugte maskiner
- Anvendelse af maskiner på tværs af landegrænser
- Cost-benefit-analyse
Målgrupper
- Vedligeholdelsespersonale
- Tekniske ledere, driftsledere
- Ansvarlige for sikkerhed og sundhed (H&S Managers)
- Indkøbere/investeringsansvarlige
- Konstruktører
- Planlæggere
- Systemintegratorer
Dine fordele
- Drag fordel af aktuel praktisk knowhow ved behovstilpasset anskaffelse af maskiner
- Du får anbefalinger om, hvordan du juridisk sikrer dig mod fejlbehæftede maskiner
- Brug de pågældende ressourcer behovstilpasset for at identificere og tage hensyn til alle relevante aspekter under anskaffelsesprocessen