23948sdkhjf

Byggebranchen går online

Den digitale udvikling er at se overalt, og derfor fokuserer flere og flere virksomheder på at styrke deres synlighed online.

Denne nye strategi er da også værd at implementere, da digital synlighed er med til at styrke og udvikle virksomheden. Det helt store spørgsmål er dog, hvordan online-strategien kan gøres til handling – og hvordan er det især muligt for en branche som byggebranchen?

Fokus på specielt tre initiativer
Byggebranchen – og så mange andre brancher – kan drage nytte af at lave en ny strategi, hvor der især er fokus på tre indsatsområder og initiativer:
• Bedre dataudnyttelse
• Bedre brug af digitale værktøjer
• Digitale kompetencer til hele værdikæden.

Specielt disse tre initiativer vil gavne virksomheder i byggebranchen, hvis de har et ønske om at gå online. For at de tre initiativer understøttes på bedste vis, kræver det dog, at de rigtige kompetencer og værktøjer er til stede og tages i brug. Her kan content marketing-bureauer såsom TEXTA være den hjælp, der netop går ind og gør forskellen for den enkelte virksomhed i byggebranchen.

At indgå et samarbejde med et content marketing-bureau er en fantastisk måde at styrke synligheden online på. Her vil content marketing-bureauet nemlig anvende deres ekspertise til bl.a. at skabe leads, udarbejde en strategi, kreere copywriting og meget mere.

Online synlighed er altafgørende
Virksomheder i byggebranchen i dag bør altså sørge for at gøre sin del for, at de bliver synliggjorte på internettet. Online synlighed kan skabes på mange måder – både i form af SEO, Google Ads, Facebook-markedsføring, online reputation og meget andet. For folk, der endnu ikke har stiftet bekendtskab med arbejdsområdet, kan disse fagtermer være en jungle at finde rundt i. Dog er det ikke umuligt at lære de nye digitale udtryk at kende, og der er altid hjælp at hente hos diverse eksperter.


SEO er en forkortelse for søgemaskineoptimering. Arbejdes der med SEO, er hovedformålet at gøre hjemmesider relevante i internetsøgninger, således hjemmesiden bliver mere relevant end konkurrenternes. Google Ads er betalte annoncer, hvor hjemmesidens søgeresultater vil være de bedste. Facebook-markedsføring er en priseffektiv måde at markedsføre på Facebook på, mens online reputation er en disciplin i at forbedre og/eller beskytte virksomhedens omdømme online.

Data på helt nye måder
Data kan altså i dag anvendes på helt nye måder – og data skal i den grad også arbejdes med. Hidtil har byggebranchen oftest knebet med det, men dette bør altså vende. For at realisere de nye strategier er det vigtigt, at virksomhederne i byggebranchen formår at behandle de mange data online på helt nye måder. Gøres dette, vil der ligge et stort potentiale for byggebranchen.


Mange brancher har allerede taget de nye teknologier i brug ved netop at sørge for at arbejde med data på helt nye måder. Dette ses både ved, at diverse aktører udvikler nye produkter og services, samtidig med at de skaber større og bedre synlighed online. Byggeriet skal selvfølgelig ikke undtages denne udvikling, og derfor er det godt, at flere og flere virksomheder i branchen får øjnene op for mulighederne.

Sidder du som virksomhed i byggebranchen i dag, er der altså store muligheder i at investere i ny teknologi og digitale kompetencer. Sørg derfor for at undersøge de mange digitale muligheder selv, eller søg hjælp hos ekspertaktører i feltet.

Send til en kollega

0.047