Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Busselskabet Aarhus Sporveje
Udbud af ladeinfrastruktur
Busselskabet Aarhus Sporveje
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 29943176
Postadresse: Jegstrupvej 5
By: Hasselager
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 8361
Land: Danmark
Kontaktperson: Brian Riget
E-mail: bpr@busselskabet.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/126705305.aspx
Internetadresse for køberprofilen: https://www.busselskabet.dk/
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7 - D1.131
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
E-mail: BPR@busselskabet.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aarhus.dk/om-kommunen/teknik-og-miljoe/
Del II: Genstand
Udbud af ladeinfrastruktur
Ordregiver Busselskabet Aarhus Sporveje og Aarhus Kommune (herefter Ordregiver) udbyder hermed en kontrakt om levering af ladeinfrastruktur til 29 elledbusser af mærket Volvo 7900 Electric Articulated med tilhørende service- og vedligeholdelseskontrakt - Service Level Agreement ("SLA"). Tilbuddet skal indeholde et turn-key tilbud. Det betyder, at tilbuddet skal omfatte lader (hardware med tilhørende software), fragt, alle omkostninger til installation (grave-, opstillings- og oprydningsarbejde mv.).
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling med prækvalificering af 5 ansøgere. Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på baggrund af de indledende tilbud.
Aarhus
Udbuddet omhandler levering af ladeinfrastruktur til 29 Volvo 7900 Electric Articulated busser til bybuskørsel i Aarhus med en tilhørende kontrakt for service og vedligeholdelse - SLA. Tilbuddet skal indeholde et turn-key tilbud. Det betyder, at tilbuddet skal omfatte lader (hardware med tilhørende software), fragt, alle omkostninger til installation (grave-, opstillings- og oprydningsarbejde mv.). Ordregiver står selv for etableringen af strømstikledning, og ydelsen omfatter således alene tilkobling af ladeinfrastrukturen til strømstikledningen for så vidt angår denne del af ydelsen.
De 29 elledbusser skal lades på Ordregivers 2 depoter på henholdsvis Jegstrupvej 5, 8361 Hasselager og på Munkevejen 4, 8381 Tilst, jf. udbudsmaterialets bilag 5 og 6. Bussernes ladeinfrastruktur skal efterleve gældende standarder, såsom:
CCS-2
EN/IEC 61851-23 eller tilsvarende
ISO/IEC 15118 eller tilsvarende
Ladekapacitet skal være på minimum 150 kWh pr. lader.
Kravene til ydelsen er yderligere beskrevet i bilag 1 og 4: kravspecifikation og tilbudsliste.
Der skal ske levering i primo 2021.
Der er en mulighed for en kommende udvidelse af porteføljen af elledbusser hos Ordregiver. På den baggrund er der i udkast til kontrakten (bilag 7) indarbejdet en option på levering af yderligere ladeinfrastruktur mellem 25-30 elbusser. Optionen omfatter også en tilsvarende levering af service, drift og vedligehold af de yderligere indkøbte ladestandere, der er reguleret i SLA-aftalen (bilag 8).
Tilbudsgiver er berettiget til at afgive flere tilbud (sideordnede tilbud), der alle opfylder udbudsmaterialets krav. Dette kan f.eks. være med forskelligt materiel.
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling med prækvalificering af 5 ansøgere. Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på baggrund af de indledende tilbud.
Ordregiver vil prækvalificere 5 tilbudsgivere.
Udvælgelsen finder sted på grundlag af ansøgers oplysninger i ESPD'et.
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgers økonomiske kvalifikationer og ansøgers referencer med hovedvægten på ansøgers referencer. Ved vurderingen af ansøgers referencer vil der blive lagt vægt på, at der ved referencerne illustreres erfaring med levering, drift og servicering af sammenlignelige ladeinfrastrukturprojekter af nogenlunde tilsvarende størrelse og kompleksitet inden for de seneste 5 år. Der vil endvidere ved udvælgelsen blive lagt vægt på fremviste referencer for service og vedligeholdelse af leveret ladeinfrastruktur.
Ordregiver lægger ved udvælgelsen særlig vægt på, at ansøger via referencer kan dokumentere erfaring med følgende:
- Etablering/levering af ladeinfrastruktur til busser eller lignende større køretøjer
- Service og vedligeholdelse af ladeinfrastruktur.
Der er en mulighed for en kommende udvidelse af porteføljen af elledbusser hos Ordregiver. På den baggrund er der i udkast til kontrakten (bilag 7) indarbejdet en option på levering af yderligere ladeinfrastruktur til mellem 25-30 elbusser. Optionen omfatter også en tilsvarende levering af service, drift og vedligehold af de yderligere indkøbte ladestandere, der er reguleret i SLA-aftalen (bilag 8).
Ordregiver har mulighed for at gøre brug af denne option, hvis Ordregiver vælger at udbygge porteføljen af elledbusser og indkøbe op til yderligere 25-30 elbusser, såfremt busserne passer til den ladeinfrastruktur, der med dette udbud indgås aftale om levering af.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135, stk. 1 og 3, 136 og 137, stk. 1, nr. 2 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene i lovens § § 135, stk. 1 og 3, 136 og 137, stk. 1, 2 og 6 vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Busselskabet fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgivers pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Ansøger skal oplyse ansøgers samlede årsomsætning, ansøgers egenkapital og ansøgers soliditetsgrad (egenkapital/totale aktiver).
- Ansøgers soliditetsgrad har været minimum 8 % i 2 af de seneste 3 afsluttede regnskabsår
- Ansøger har haft en omsætning på minimum 15 mio. DKK i hvert af de seneste 3 regnskabsår
- Ansøgers egenkapital har været positiv i hvert af de seneste 3 år.
Ansøger skal beskrive ansøgers væsentligste igangværende eller afsluttede referencer for levering og eventuel drift og/eller servicering af ladeinfrastruktur af sammenlignelige ladeinfrastrukturprojekter af nogenlunde tilsvarende størrelse og kompleksitet inden for de seneste 5 år.
Referencerne skal indeholde oplysning om:
— Angivelse af, at kontraktværdien overstiger 5 mio
— Kontraktpart
— Ansøgers rolle og ydelser i leverancen
— Varighed af leverancen
— Tidspunktet for udførelse af opgaven.
Ansøger har minimum 3 igangværende eller afsluttede referencer vedrørende levering og eventuelt service og vedligeholdelse af ladeinfrastruktur med en værdi på minimum 5 mio. DKK pr. reference inden for de seneste 5 år.
Ansøger skal være certificeret efter kvalitetsstandarden ISO 9001 eller tilsvarende.
Der henvises til kontrakten.
I kontrakten er overholdelse af følgende internationale konventioner, som er tiltrådt af Danmark, indarbejdet:
Tvangsarbejde (ILO-konvention nr. 29 og nr. 105)
Ingen diskrimination i ansættelsen (ILO-konvention nr. 100 og nr. 111)
Mindstealder for adgang til beskæftigelse samt forbud mod og omgående indsats til afskaffelse af de værste former for børnearbejde (ILO-konvention nr. 138 og nr. 182)
Organisationsfrihed og ret til kollektive forhandlinger (ILO-konvention nr. 87, nr. 98 og nr. 135)
Sikkert og sundt arbejdsmiljø (ILO-konvention nr. 155).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde fo beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk