Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lfhpqlwieb
Udbyder
Fyns Almennyttige Boligselskab
Vindere
FAB udbud af vaskeridrift - pulje 3
(28.08.2020)
Nortec A/S
Ellehammersvej 16
7100 Vejle
FAB udbud af vaskeridrift - pulje 3
Fyns Almennyttige Boligselskab
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 37830011
Postadresse: Vestre Stationsvej 5
By: Odense
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Camilla Bjørslev Paulsen
E-mail: Camilla.bjoerslev@dk.dlapiper.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://fabbo.dk/
Del II: Genstand
FAB udbud af vaskeridrift - pulje 3
Dette udbud vedrører den fulde vaskeridrift af vaskerierne i FAB's (Ordregivers) afdelinger i pulje 3, som omfatter følgende afdelinger:
13 - Brogården
15 - Fyrreparken
16 - Birkeparken
19 - Otterup
21 - Tofteparken
24 - Frederiksgade
41 - Mellemledet
43 - Thorsgården ll
50 - Gelstedvej
61 - Riisingsparken
74 - Over Holluf Parken
75 - Blangstedgård
82 - Klostergården.
Den vindende tilbudsgiver skal levere alle ydelser forbundet med at drive Ordregivers vaskerier i ovenstående afdelingerne, herunder blandt andet levering og udskiftning af manglende, forældet og ufunktionsdygtigt vaskeriudstyr, service og drift af eksisterende og udskiftet vaskeriudstyr og påfyldning af sæbe og skyllemiddel. Den vindende tilbudsgiver skal desuden levere et afregningssoftware til brug for fakturering samt betaling- og reservationssoftware. Se den nærmere omtale af udbuddet i udbudsmaterialet.
Dette udbud vedrører den fulde vaskeridrift af vaskerierne i FAB's (Ordregivers) afdelinger i pulje 3, som omfatter følgende afdelinger:
13 - Brogården
15 - Fyrreparken
16 - Birkeparken
19 - Otterup
21 - Tofteparken
24 - Frederiksgade
41 - Mellemledet
43 - Thorsgården ll
50 - Gelstedvej
61 - Riisingsparken
74 - Over Holluf Parken
75 - Blangstedgård
82 - Klostergården.
Den vindende tilbudsgiver skal levere alle ydelser forbundet med at drive Ordregivers vaskerier i ovenstående afdelingerne, herunder blandt andet levering og udskiftning af manglende, forældet og ufunktionsdygtigt vaskeriudstyr, service og drift af eksisterende og udskiftet vaskeriudstyr og påfyldning af sæbe og skyllemiddel. Den vindende tilbudsgiver skal desuden levere et afregningssoftware til brug for fakturering samt betaling- og reservationssoftware. Se den nærmere omtale af udbuddet i udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal gennemsnitligt have haft en positiv egenkapital i de sidste 3 afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgivere der har eksisteret i mindre end 3 regnskabsår, skal gennemsnitligt have haft en positiv egenkapital i dét eller de afsluttede regnskabsår, virksomheden har eksisteret. Har virksomheden endnu ikke afsluttet 1 regnskabsår, skal tilbudsgiver have en positiv egenkapital på tidspunktet for tilbuddets aflevering.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene.
Tilbudsgivers egenkapital skal angives i ESPD'et.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiveren har mindst 3 lignende referencer vedrørende levering, montering og drift af vaskeriudstyr, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år.
Tilbudsgivers referencer skal angives i ESPD'et eller vedlægges i et bilag.
Bemærk, at en tilbudsgiver i sit eget ESPD alene kan angive egne referencer, dvs. for den pågældende juridiske person (f.eks. selskab). Dette indebærer eksempelvis, at koncernforbundne selskabers referencer kun kan tages i betragtning, hvis tilbudsgiveren baserer sig på de pågældende koncernforbundne selskaber i relation til egnethed, og hvis der således indleveres særskilt ESPD og støtteerklæring for de pågældende koncernforbundne selskaber, jf. nedenfor.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet.
Der henvises til udbudsmaterialet, herunder det vedlagte kontraktudkast.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Pulje 1 og 2 er blevet udbudt i 2019, og det forventes, at når kontrakterne udløber på de 3 puljer (10 år efter ikrafttrædelse), vil tilsvarende kontrakter blive udbudt. Udbudsbekendtgørelse kan forventes offentliggjort ca. 6 måneder inden kontraktudløb.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside for nærmere information.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk