Fakta om udbudet
Udbyder
Naturstyrelsen, Rederifunktionen
Vindere
Køb af to brugte aluminiumskatamaraner
(17.12.2015)
P&O Maritime (UK) Ltd
19-29 Pinbush Road
NR33 7NK Lowestoft
Køb af to brugte aluminiumskatamaraner.
Naturstyrelsen, Rederifunktionen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Naturstyrelsen, Rederifunktionen
33157274
Unsbjergvej 2A
Att: Søren Larsen
5220 Odense SØ
DANMARK
Telefon: +45 72543346
Mailadresse: solar@nst.dk
Internetadresse(r):
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/250996
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=148132&B=NST
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=148132&B=NST
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Miljø
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Nordvest europæisk havn.
NUTS-kode DK0
miljøundersøgelser i de danske farvande. Naturstyrelsen vurderer, at anskaffelsen af brugte skibe, der ombygges til formålet, er økonomisk attraktivt alternativt til nybygning.
Fartøjerne skal, når de er ombygget til den fremtidige funktion, kunne indflages til DK og godkendes under regelsættet F-meddelelser med tillæg.
Der skal fra skibenes agterdæk kunne tages miljøprøver under anvendelse af elektronisk måle og prøvetagningsudstyr, der udsættes i søen med kran og eller A- ramme. Udstyret nedsænkes i vandsøjlen med et spil.
I dækshuset skal der være et tørt »kontor« område med mindst 2 arbejdspladser, hvorfra der skal være udsyn til operationsfeltet for udstyr på agterdækket.
I dækshuset skal der tillige være indrettet et »vådlaboratorie« med faciliteter for forbehandling af prøver.
Pantry og opholdsrum for skibets to besætningsmedlemmer indrettes i dækshus. Skibet indrettes med 2 separate kamre med eget bad og toilet for besætningen. Styrhus skal udover skibsføreren have plads til supplerende udkig og være udrustet med de for sejladsens nødvendige instrumenter og kommunikationsmidler samt instrumenter til overvågning af skibenes funktioner.
34513600
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1) En strafbar handling
2) Overtrædelse af forbuddet med aktiv bestikkelse i offentlig tjeneste eller hverv
3) Overtrædelse af forbuddet mod EU-svig
4) Overtrædelse af forbuddet mod hvidvaskning af penge.
2. En tro og love erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i form af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiver er etableret.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på »http://www.retsinformation.dk«), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: www.kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk