Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Norlys Holding
Vindere
1 kV - Varmkrymp ligeløbsmuffe
(20.07.2021)
Solar Danmark A/S
Olof Palmes Allé 37
8200 Aarhus N
Delaftale 5: 72 kV - Koldkrymp ligeløbsmuffe
(20.07.2021)
S. Tygesen Energi A/S
Strandvangen 33
5300 Kerteminde
12, 17,5 og 24 kV - Varmkrymp/hybrid ligeløbsmuffe og endeafslutning
(20.07.2021)
GD A/S
Snaremosevej 106
7000 Fredericia
EU-udbud af muffetilbehør til 1, 12, 17,5, 24 og 72 kV
Norlys Holding
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 25482190
Postadresse: Tietgensvej 4
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Postnummer: 8600
Land: Danmark
Kontaktperson: Stephanie Lysgaard
E-mail: stelys@norlys.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.norlys.dk
CVR-nummer: 25154150
Postadresse: Edison Park 1
By: Esbjerg N
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Postnummer: 6715
Land: Danmark
Kontaktperson: Stephanie Lysgaard
E-mail: stelys@norlys.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.n1.dk
CVR-nummer: 29312435
Postadresse: Edison Park 1
By: Esbjerg N
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Postnummer: 6715
Land: Danmark
Kontaktperson: Stephanie Lysgaard
E-mail: stelys@norlys.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.n1.dk
Del II: Genstand
EU-udbud af muffetilbehør til 1, 12, 17,5, 24 og 72 kV
Norlys Holding A/S udbyder aftalen på vegne af Norlys Holding A/S, Tietgensvej 4, 8600 Silkeborg CVR-nr. 25 48 21 90, N1 A/S, Edison Park 1, 6715 Esbjerg N CVR-nr. 25 15 41 50 og N1 Randers A/S, Edison Park 1, 6715 Esbjerg, CVR-nr. 29 31 24 35, der tillige er part på rammeaftalen. De 3 ordregivende enheder kan hver især trække på rammeaftalen efter behov. Norlys Holding A/S er den ansvarlige for udbuddets tilrettelæggelse og gennemførelse, men rammeaftalen indgås af alle parter.
Fra aftalestart vil det primært være Norlys Holding A/S og N1 A/S der trækker på aftalen. N1 Randers A/S træk på aftalen vil udgøre en mindre del af det samlede behov. Grundet planlagte system- og organisationsændringer i løbet af aftaleperioden, forventes det, at det primært på sigt vil være Norlys Holding A/S, der vil foretage aftræk på aftalen på vegne af alle partere.
Ordregiver ønsker levering af muffetilbehør til 1, 12, 17,5 24 og 72 kV til hele forsyningsområdet.
1 kV - Varmkrymp ligeløbsmuffe
Ordregiver ønsker levering af muffetilbehør til hele forsyningsområdet. Der estimeres med en samlet aftalesum for hele aftaleperioden inkl. option på: Delaftale 1: 1 kV – Varmkrymp ligeløbsmuffe – 14 mio. DKK.
Estimatet er ordregivers bedste bud ud fra historisk forbrug samt forventet øget aktivitet. Estimatet er ikke bindende for ordregiver.
Delaftale 1 omfatter: Ligeløbsmuffe (1 kV), løse skrueforbindere.
For yderligere oplysninger henvises til udbudsmaterialet.
Aftalen kan forlænges 2 gange med op til 12 måneder for hver forlængelse på uændrede vilkår.
Hvis flere end ovenstående antal leverandører opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den konkrete udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer.
I forbindelse med udvælgelsen vil ordregiver herunder lægge vægt på erfaring med følgende reference områder: Leverancer der indeholder de udbudte typer, omfang/mængder leveret, leverancer til forsyningsvirksomheder.
12, 17,5 og 24 kV – Varmkrymp/Hybrid ligeløbsmuffe og endeafslutning
Ordregiver ønsker levering af muffetilbehør til hele forsyningsområdet. Der estimeres med en samlet aftalesum for hele aftaleperioden inkl. option på: Delaftale 2: 12, 17,5 og 24 kV – Varmkrymp/hybrid ligeløbsmuffe og endeafslutning – 58 mio. DKK.
Estimatet er ordregivers bedste bud ud fra historisk forbrug samt forventet øget aktivitet. Estimatet er ikke bindende for ordregiver.
Delaftale 2 omfatter: Gældende for 12 og 17,5 kV kabler: Ligeløbsmuffe (17,5 kV), endeafslutning: Vinkelstik kabelfelt (17,5 kV), endeafslutning: Indendørs (17,5 kV), endeafslutning: Udendørs (17,5 kV),
gældende for 24 kV kabler: Ligeløbsmuffe (24 kV), endeafslutning: Vinkelstik kabelfelt (24 kV), endeafslutning: Lige-/vinkelstik transformerfelt (24 kV), endeafslutning: Indendørs (24 kV), endeafslutning: Udendørs (24 kV), gældende for 12, 17,5 og 24 kV: Løse skruekabelsko, løse skrueforbindere.
For yderligere oplysninger henvises til udbudsmaterialet.
Aftalen kan forlænges 2 gange med op til 12 måneder for hver forlængelse på uændrede vilkår.
Hvis flere end ovenstående antal leverandører opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den konkrete udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer.
I forbindelse med udvælgelsen vil ordregiver herunder lægge vægt på erfaring med følgende reference områder: Leverancer der indeholder de udbudte typer, omfang/mængder leveret, leverancer til forsyningsvirksomheder.
12, 24 og 17,5 kV – Spærremuffe
Ordregiver ønsker levering af muffetilbehør til hele forsyningsområdet. Der estimeres med en samlet aftalesum for hele aftaleperioden inkl. option på: Delaftale 3: 12, 17,5 og 24 kV – Spærremuffe – 13 mio. DKK.
Estimatet er ordregivers bedste bud ud fra historisk forbrug samt forventet øget aktivitet. Estimatet er ikke bindende for ordregiver.
For yderligere oplysninger henvises til udbudsmaterialet.
Aftalen kan forlænges 2 gange med op til 12 måneder for hver forlængelse på uændrede vilkår.
Hvis flere end ovenstående antal leverandører opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den konkrete udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer.
I forbindelse med udvælgelsen vil ordregiver herunder lægge vægt på erfaring med følgende reference områder: Leverancer der indeholder de udbudte typer, omfang/mængder leveret, leverancer til forsyningsvirksomheder.
72 kV – Varmkrymp ligeløbsmuffe og endeafslutning
Ordregiver ønsker levering af muffetilbehør til hele forsyningsområdet. Der estimeres med en samlet aftalesum for hele aftaleperioden inkl. option på: Delaftale 4: 72 kV – Varmkrymp ligeløbsmuffe og endeafslutning – 30 mio. DKK.
Estimatet er ordregivers bedste bud ud fra historisk forbrug samt forventet øget aktivitet. Estimatet er ikke bindende for ordregiver.
Delaftale 4 omfatter: Ligeløbsmuffe, endeafslutning: Indendørs, endeafslutning: Udendørs, løse skruetopbolte, løse skrueforbindere.
For yderligere oplysninger henvises til udbudsmaterialet.
Aftalen kan forlænges 2 gange med op til 12 måneder for hver forlængelse på uændrede vilkår.
Hvis flere end ovenstående antal leverandører opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den konkrete udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer.
I forbindelse med udvælgelsen vil ordregiver herunder lægge vægt på erfaring med følgende reference områder: Leverancer der indeholder de udbudte typer, omfang/mængder leveret, leverancer til forsyningsvirksomheder.
Delaftale 5: 72 kV – Koldkrymp ligeløbsmuffe
Ordregiver ønsker levering af muffetilbehør til hele forsyningsområdet. Der estimeres med en samlet aftalesum for hele aftaleperioden inkl. option på: Delaftale 5: 72 kV – Koldkrymp ligeløbsmuffe – 22 mio. DKK.
Estimatet er ordregivers bedste bud ud fra historisk forbrug samt forventet øget aktivitet. Estimatet er ikke bindende for ordregiver.
Delaftale 5 omfatter: Ligeløbsmuffe, løse skrueforbindere.
For yderligere oplysninger henvises til udbudsmaterialet.
Aftalen kan forlænges 2 gange med op til 12 måneder for hver forlængelse på uændrede vilkår.
Hvis flere end ovenstående antal leverandører opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den konkrete udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer.
I forbindelse med udvælgelsen vil ordregiver herunder lægge vægt på erfaring med følgende reference områder: Leverancer der indeholder de udbudte typer, omfang/mængder leveret, leverancer til forsyningsvirksomheder.
Tilbehør
Ordregiver ønsker levering af muffetilbehør til hele forsyningsområdet. Der estimeres med en samlet aftalesum for hele aftaleperioden inkl. option på: Delaftale 6: Tilbehør – 4 mio. DKK.
Estimatet er ordregivers bedste bud ud fra historisk forbrug samt forventet øget aktivitet. Estimatet er ikke bindende for ordregiver.
Delaftale 6 omfatter: CU kabelsko 1, 12, 17,5 og 24kV, lynlåsmuffer 1, 12, 17,5, 24 og 72kV, endekapper (koldkrymp) 1, 12, 17,5, 24 og 72kV, krymperør 1, 12, 17,5, og 24 kV.
For yderligere oplysninger henvises til udbudsmaterialet.
Aftalen kan forlænges 2 gange med op til 12 måneder for hver forlængelse på uændrede vilkår.
Hvis flere end ovenstående antal leverandører opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den konkrete udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer.
I forbindelse med udvælgelsen vil ordregiver herunder lægge vægt på erfaring med følgende reference områder: Leverancer der indeholder de udbudte typer, omfang/mængder leveret, leverancer til forsyningsvirksomheder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse egenkapital og soliditetsgrad for hvert af de seneste tre (3) afsluttede og reviderede
regnskabsår.
Det et mindstekrav at:
- Ansøger har en positiv egenkapital i hvert af de seneste tre (3) afsluttede og reviderede regnskabsår.
- Ansøger har en soliditetsgrad på 20 % i hvert af de seneste tre (3) afsluttede og reviderede regnskabsår.
Ansøger skal oplyse følgende pr. reference:
Modtager af leverancen herunder gerne oplysninger om virksomhedstype.
Beskrivelse af leverancen, omfang og type betegnelse leveret pr. år. Eksempelvis oplysninger om leverancen er udført i henhold til en rammeaftale eller en enkeltstående levering samt ca. økonomisk omfang af leverancen.
Angivelse af årstal eller periode for udførelse af leverancen, der dokumenter, at leverancen er sket inden for de seneste tre (3) år.
Referencerne skal dokumentere ansøgers betydeligste leverancer inden for de udbudte produkter jf. bilag B, kravspecifikation inden for den tilhørende delaftale, der søges om prækvalifikation til.
Delaftale 1, 3, 4 og 5: Det er et mindstekrav, at ansøger kan påvise mindst tre (3) sammenlignelige referencer inden for de seneste tre (3) år pr. delaftale, der ansøges om.
Delaftale 2: Det er et mindstekrav, at ansøger kan påvise mindst seks (6) sammenlignelige referencer inden for de seneste tre (3) år, der ansøges om prækvalifikation til og min. påvise referencer inden for syv (7) produkter jf. prækvalifikationsmaterialet.
Delaftale 6: Det er et mindstekrav, at ansøger kan påvise mindst tre (3) sammenlignelige referencer inden for de seneste tre (3) år, der ansøges om prækvalifikation til og min. påvise referencer inden for fire (4) produkter jf. prækvalifikationsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i prækvalifikationen gennemføres elektronisk via TrueTender ved udfyldelse af ESPD’et. Ansøger skal registrere sig i TrueTender og udfylde ESPD’et.
ESPD'et er et foreløbigt bevis for at ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 5 jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10 samt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136, jf. implementeringsbekendtgørelses § 10. Ansøger skal oplyse virksomhedens navn, CVR nr., postadresse og kontaktperson.
Krav til ESPD dokumentation fremgår af udbudsbetingelserne. Ordregiver indhenter dokumentation jf. prækvalifikationsmaterialets afsnit 9.1 og 9.2 for udelukkelse og egnethed i umiddelbar forlængelse af prækvalifikationen.
Ordregiver forbeholder sig retten, til at tildele rammeaftalerne på baggrund af det foreløbige tilbud uden gennemførelse af forhandlinger.
For yderligere oplysninger henvises til udbudsmaterialet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk