Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Kalundborg Kommune
Opdateringer
Røggasrensningsanlæg til Sejerøbugtens færger, Kalundborg Kommune
Kalundborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189595
Postadresse: Holbækvej 141B
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4400
Land: Danmark
Kontaktperson: Jette Dahl Larsen
E-mail: jette.dahl@kalundborg.dk
Telefon: +45 59534465
Fax: +45 59534411
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/148310540.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kalundborg.dk/
Del II: Genstand
Røggasrensningsanlæg til Sejerøbugtens færger, Kalundborg Kommune
Udbuddet vedrører indkøb af røggasrensningsanlæg samt installering af røggasrensningsanlæg for MF Sejerøfærgen samt option for MF Nekseløfærgen.
Ordregiver har truffet beslutning om at indkøbe og installere røggasrensningsanlæg til færgerne MF Sejerøfærgen og Nekseløfærgen med det formål at skåne miljøet mht. udledning af skadelige partikler i havnene og til søs.
Røggasrensningsanlæggene skal være egnede og optimeret til færgernes motorer:
MF Sejerøfærgen
- 2 hovedmotorer, fabrikat Grenaa Diesel, type 6FR-24TK, 2 x 638 kW
2 hjælpemotorer, fabrikat Caterpillar, type 3408 DITA, 2 x 280 kW
MF Nekseløfærgen
- 1 hovedmotor, fabrikat Volvo Penta, type D16 MH, 479 kW
- 2 hjælpemotorer, fabrikat Volvo Penta, type D5A T, 2 x 77 kW
- 1 bovtruster motor, fabrikat Volvo Penta, type D7A B TA, 153 kW.
Det er vigtigt at pointere, at entreprisen er en total entreprise, og skal omfatte alle leverancer, installationsarbejder, tilpasningsarbejder samt efterfølgende serviceaftale, ligesom røggasrensnings-anlæggene og installationerne skal leveres og installeres klar til drift og godkendt af Søfartsstyrelsen.
Røggasrensningsanlæg til MF Nekselø færgen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPD´s afsnit Udelukkelse).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPD´s afsnit: Udelukkelse):
- Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
- Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
- Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
- Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
Positivt regnskab ved seneste regnskabsaflæggelse.
Referencer for seneste 3 år på lignende opgaver med kontaktoplysninger.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk