23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 041-102634
Offentliggjort
01.03.2021
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
06.04.2021 Kl. 12:00

Udbyder

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen, Afdeling for Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold

Opdateringer

Annullering
(16.07.2021)

Driftsaftale for signalanlæg og ITS-udstyr mv


Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen, Afdeling for Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen, Afdeling for Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Islands Brygge 37
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Line Skovbo Lagoni
E-mail: LV6T@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kk.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.rib-software.dk/udbudsportal
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Driftsaftale for signalanlæg og ITS-udstyr mv.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
50230000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører indre og ydre, drift og vedligeholdelse af ca. 400 trafiksignalanlæg samt ITS-udstyr, cykelbarometre og ”din fart” tavler i Københavns Kommune. Udbudsmaterialet kan findes på Byggeweb (www-rib-software.dk) under nummeret TN417892A: https://www.rib-software.dk/udbudsportal

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31620000 Signalapparater, akustiske eller visuelle
34923000 Udstyr til vejtrafikregulering
34924000 Variable meddelelsestavler
34970000 Trafikovervågningssystem
34990000 Styre-, sikkerheds-, signal- og belysningsudstyr
34996000 Styre-, sikkerheds- eller signaludstyr til veje
50232000 Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr
50232200 Vedligeholdelse af trafikfyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

Københavns Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører indre og ydre, drift og vedligeholdelse af ca. 400 trafiksignalanlæg samt ITS-udstyr, cykelbarometre og ”din fart” tavler. Oversigt over det nuværende antal signalanlæg og typer findes i kravspecifikationen (bilag 1) i udbudsmaterialet.

Den kommende leverandør skal sikre, at der opretholdes et højt niveau af tryghed og trafiksikkerhed, samt at kommunens anlæg så vidt muligt bevarer sin værdi og sine egenskaber i sikkerheds- og funktionsmæssig henseende.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Håndtering af opgaven / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 50
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Aftalen kan forlænges med 2 gange 2 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

TMF vil udvælge 5 ansøgere til at afgive tilbud på hver delaftale. Udvælgelsen vil ske efter hvilke ansøgere der vurderes bedst egnede på baggrund af de mest relevante og sammenlignelige referencer.

Ansøgere kan til brug for udvælgelsen højst oplyse i alt 5 referencer inkl. de referencer, der dokumenterer opfyldelse af mindstekrav. Det vil sige, at hvis ansøgeren har oplyst 2 referencer, som dokumenterer opfyldelse af mindstekrav, kan ansøgeren aflevere/oplyse yderligere 3 referencer til udvælgelsesprocessen, og hvis ansøgeren har oplyst 1 reference, som samlet dokumenterer opfyldelse af begge mindstekrav, kan ansøgeren aflevere/oplyse yderligere 4 referencer til udvælgelsesprocessen.

Hvis ansøgeren samlet oplyser mere end 5 referencer, vil TMF alene se på referencerne nævnt under mindstekrav (del IV) og de første referencer herefter op til i alt 5 referencer.

Udover referencerne afleveret til dokumentation for opfyldelse af mindstekravene, kan ansøger til brug for udvælgelsen oplyse følgende i ESPD del V og/eller i en særskilt referenceliste:

For hver reference bedes ansøger oplyse følgende (manglende oplysninger kan blive vurderet negativt):

- Kort beskrivelse af opgaven

- Ansøgers konkrete rolle i opgaven

- Periode for opgavens udførelse, herunder om den er afsluttet eller igangværende

- Værdien af opgaven ekskl. moms

- Antallet af tilsvarende udstyr.

TMF forbeholder sig desuden ret til at kontakte ordregiver for de vedlagte referencer og lade udtalelser fra ordregiver indgå i evalueringen af referencerne.

Referencer må maksimalt være 5 år på ansøgningstidspunktet, hvilket vil sige, at opgaven ikke må være afsluttet for mere end 5 år siden. Grunden til, at fristen er udvidet fra henholdsvis 3 år til 5 år er, at TMF vil sikre tilstrækkelig konkurrence samt at der ofte er tale om længerevarende kontrakter, som der ikke udbydes et stort antal af hvert år.

Referencer til opfyldelse af udvælgelseskriterierne må gerne vedrøre igangværende opgaver. Hvis referencen vedrører en igangværende opgave, vil en del af bedømmelsen af referencen være, hvor langt i udførelsen opgaven er.

Hvis ansøgeren vedlægger referencerne i en selvstændig referenceliste, må hver reference maksimalt fylde 2 A4-sider. Hvis referencen fylder mere end 2 A4-sider, vil TMF alene se på de første 2 sider. Hvis ansøgeren vedlægger flere referencer end det tilladte antal, vil TMF alene se på de første referencer op til det tilladte antal.

TMF vil som nævnt udvælge de ansøgere, der har påvist de bedste og mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave. Vurderingen vil ske som en samlet vurdering af alle de oplyste referencer.

I vurderingen vil TMF særligt lægge vægt på i hvor høj grad referencerne dokumenterer erfaring med følgende:

- Drift og vedligeholdelse af signalanlæg.

- At ansøger har en haft en aktiv rolle i planlægning og udførelsen af vedligeholdelsen.

- Drift af en samlet anlægsmasse på over 30 anlæg.

- Drift og vedligeholdelse af 3. parts udstyr med deraf følgende koordinering med andre leverandører.

- Fokus på klimavenlig udførelse.

- Øvrige sammenlignelige og relevante i forhold til den udbudte opgave, herunder i forhold til størrelse og antal anlæg samt referencens varighed (kontraktens løbetid).

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der stilles følgende minimumskrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen:

- Ansøger skal have en årsomsætning på minimum 20 mio. DKK i det seneste regnskabsår eller som gennemsnit i de 3 seneste disponible regnskabsår.

- Ansøger skal have en egenkapital på minimum 5 mio. DKK i det senest offentliggjorte årsregnskab.

- Ansøger skal have en soliditetsgrad på minimum 10 % i det senest offentliggjorte årsregnskab.

Ansøger skal til brug for ovenstående vurdering udfylde de relevante oplysninger i ESPD del IV afsnit B.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der stilles følgende minimumskrav til ansøgers tekniske og faglige formåen:

- Ansøgeren skal fremlægge en reference, hvor ansøgeren i minimum 2 år har haft ansvar for drift og vedligehold af trafiksignaler samt relateret udstyr og hvor antallet af anlæg i samme by/område har været flere end 40 anlæg.

- Ansøger skal fremlægge en reference, hvor ansøgeren har haft ansvar for drift og vedligehold af trafiksignaler og relateret udstyr, og hvor drift og vedligehold også har omfattet 3. parts udstyr (her menes udstyr af andet fabrikat end ansøgers egne produkter), som har betydet, at ansøger har skulle koordinere med andre leverandører under udførelsen af opgaven.

Ansøgeren kan højst oplyse 2 referencer til dokumentation for opfyldelse af mindstekrav. Hvis ansøgeren afleverer mere end 2 referencer, vil TMF alene se på de første 2 referencer. Ansøger kan anvende den samme reference til dokumentation for opfyldelse af begge mindstekrav.

Hvis ansøgeren vedlægger referencerne i en selvstændig referenceliste, bedes ansøgeren tydeligt anføre, hvilke referencer der opfylder hvilke mindstekrav.

TMF forbeholder sig retten til at kontakte leverandøren for de vedlagte referencer og inddrage eventuelle udtalelser herfra i evalueringen.

Referencer må maksimalt være 5 år på ansøgningstidspunktet, hvilket vil sige, at opgaven ikke må være afsluttet for mere end 5 år siden. Referencer må gerne være på igangværende opgaver, dog skal opgaven have været i gang i minimum 2 år på ansøgningstidspunktet. Grunden til, at fristen er udvidet fra henholdsvis 3 år til 5 år er, at TMF vil sikre tilstrækkelig konkurrence samt at der ofte er tale om længerevarende kontrakter, som der ikke udbydes et stort antal af hvert år.

For hver reference skal ansøger oplyse følgende:

- Kort beskrivelse af opgaven, herunder antallet af anlæg

- Ansøgers konkrete rolle i opgaven, herunder beskrivelse af andelen af planlagte og akutte vedligeholdelsesopgaver

- Periode for opgavens udførelse

- Værdien af opgaven ekskl. moms

- Omfanget af 3. parts udstyr under opgaven.

En reference, der er anvendt til at opfylde minimumskravet til teknisk og faglig kapacitet, anvendes ligeledes reference ift. udvælgelsen, jf. pkt. 3.4.

Til brug for ovenstående vurdering skal ansøger udfylde de relevante oplysninger i ESPD del IV afsnit C.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/04/2021
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 16/04/2021
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: www.naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være prækvalificeret (udvalgt) til at afgive tilbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter TMFs underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. § 7, stk. 1, i lovbekendtgørelse nr. 593 om Klagenævnet for Udbud af 2. juni 2016.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 25
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/02/2021

Send til en kollega

0.062