23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 061-153435
Offentliggjort
29.03.2021
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
23.04.2021 Kl. 23:59

Udbyder

Boligselskabet Viborg

Vindere

Boligselskabet Viborg, afd. 6 Ringparken, Renovering- Udbud af hovedentreprise

(12.01.2022)
Enemærke og Petersen A/S
Edwin Rahrsvej 82
8220 Brabrand

Boligselskabet Viborg, afd. 6 Ringparken, renovering - hovedentreprise


Boligselskabet Viborg

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Boligselskabet Viborg
Postadresse: H.C. Andersens Vej 8
By: Viborg
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Finn Dalgaard
E-mail: fd@boligviborg.dk
Telefon: +45 86621844
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.boligviborg.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://boligviborg.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/cbb0b646-b90b-4ae3-a752-ce7f5cd4fc7d
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Officielt navn: Bisgaard|Ejsing ApS
CVR-nummer: 37875538
Postadresse: Libaugade 1, 1 th
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisa Gedsø Askanius
E-mail: lisa@bisgaardejsing.dk
Telefon: +45 51517575
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.bisgaardejsing.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://boligviborg.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/cbb0b646-b90b-4ae3-a752-ce7f5cd4fc7d
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Alment Boligselskab
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Boligselskabet Viborg, afd. 6 Ringparken, renovering - udbud af hovedentreprise

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000 Bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Dette udbud omfatter hovedentrepriseopgaven omhandlende renovering af eksisterende etagebyggeri der er bestående af 11 stk. 2 og 3 plan blokke med i alt 233 boliger.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
44100000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder og hermed beslægtede varer
45100000 Forberedelse af byggeplads
45200000 Hoved- eller fagentrepriser i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
45260000 Tagarbejde og andet specialarbejde inden for byggefagene
45262520 Murerarbejde
45300000 Udførelse af bygningsinstallationer
45400000 Færdiggørelse af bygninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
Hovedudførelsessted:

 

Viborg

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet omhandler renovering af eksisterende etagebyggeri der er bestående af 11 stk. 2 og 3 plan blokke med i alt 233 boliger. Arbejdet omfatter påstøbning af fundamenter, opmuring af ny formur og udskiftning af alle vinduer og døre. Der udføres mindre partier med let beklædning. Der udføres nye inddækkede altaner. I tagrum udføres ventilationsanlæg der betjener alle lejligheder. 6 opgange ombygges med ny elevator og ved 13 opgange hæves terræn og der udføres nyt indgangsparti. 62 af lejligheder ombygges til tilgængelighedsboliger med nye køkkener og bad. I tilgængelighedsboliger, herefter kaldet totalrenoverede boliger vil beboere være genhuset. I alle øvrige boliger, herefter kaldet let renoverede boliger, vil beboere ikke være genhuset og entreprenørerne skal tage størst muligt hensyn til dette. Alle installationer i total renoverede boliger udskiftes. I de let renoverede boliger og kælder udføres partiel udskiftning af installationer. I alle let renoverede boliger har beboere mulighed for at få renoveret køkken og bad via råderetten. I projektmaterialet er det medtaget en stipuleret mængde til dette. Under udførelse at råderetsarbejder vil lejligheder være beboet. Friarealer renoveres med belægninger, beplantninger, inventar m.v. samt fornyelse af spilde og regnvandsledninger. Arbejdet opdeles i etaper, og alle beboere vil være genhuset, når der udføres arbejder i lejligheden, men der skal tages hensyn til øvrige beboere i bebyggelsen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 42
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Såfremt der modtages flere end 5 konditionsmæssige ansøgninger fra ansøgere, der ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. ovenstående, og som opfylder egnethedskravene, udvælges de 5 ansøgere, som ud fra hensynet til at skabe en optimal konkurrence, vurderes bedst egnede til at løse opgaven. Herunder vurderes i hvor høj grad ansøger via referencer kan dokumentere erfaring med lignende opgaver.

”Lignende opgaver/projekter” forstås af bygherre som almene renoveringsopgaver udført i hovedentreprise eller totalentreprise eller alternativt offentlige og private renoveringsopgaver udført i hovedentreprise eller totalentreprise.

Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal oplyse:

- Årsomsætning i de seneste 3 år

- Egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår

- Soliditetsgrad i det senest afsluttede regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Der stilles følgende minimumskrav til ansøgerens økonomiske og finansielle formåen:

- Ansøgeren skal præstere en årsomsætning på minimum 100 mio. DKK ex. moms i det seneste afsluttede regnskabsår eller som gennemsnit i de 3 seneste afsluttede regnskabsår.

- Ansøgeren skal præstere en egenkapital på minimum 10 mio. DKK ex. moms i det seneste afsluttede regnskabsår.

- Ansøgeren skal præstere en soliditetsgrad på minimum 15 % i det senest afsluttede regnskabsår.

Hvis ansøgeren baserer sin egnethed på en eller flere enheders økonomiske formåen, skal de ovenstående minimumskrav opfyldes af den eller de enheder, som ansøgeren baserer sin egnethed på.

Hvis ansøgeren består af en gruppe af økonomiske aktører, herunder konsortier og midlertidige sammenslutninger, der deltager i udbuddet sammen, skal de ovenstående krav opfyldes af gruppen som helhed.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Der må oplyses op til 5 referencer på lignende opgaver/projekter udført i hovedentreprise eller totalentreprise. Referencerne skal pt. være under udførelse eller have en udførelsesperiode der ligger max. 5 år tilbage i tiden.

Referencerne bør indeholde en beskrivelse af:

- Projektet, med angivelse og præcisering af relevans (art og omfang)

- Ansøgerens rolle (hvilket faser ansøger har udført) / funktion

- Kunde - hvem opgaven blev udført for. I den forbindelse forbeholder ordregiver sig retten til at kontakte den angivne kunde.

- Oplysninger om anlægssum, udbudsform og kontraktsum (inkl. alle håndværkerudgifter, byggepladsomkostninger, vinterforanstaltninger m.v.)

- Afleveringsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Der stilles følgende minimumskrav til ansøgerens tekniske og faglige formåen:

- Ansøger skal kunne påvise referencer (dog maksimalt 5 stk.) og meget gerne vedrørende renovering af lignende almene renoveringsopgaver udført i hovedentreprise eller totalentreprise. Alternativt private renoveringsopgaver udført i hovedentreprise eller totalentreprise. Referencerne må ikke være ældre end 5 år i forhold til byggeriets afleveringstidspunkt.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 23/04/2021
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 4 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Udbudsmaterialet og al information i prækvalifikationsperioden vil kunne findes på https://boligviborg.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/cbb0b646-b90b-4ae3-a752-ce7f5cd4fc7d

Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om proceduren for afgivelse af ansøgning.

Spørgsmål i prækvalifikationsperioden skal fremsættes senest den 14. april 2021, kl. 12.00. Svar på spørgsmål vil blive offentliggjort senest den 16. april 2021 på udbudsportalen, hvor det øvrige udbudsmateriale forefindes. I øvrigt henvises til udbudsmaterialet.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 4171500
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/03/2021

Send til en kollega

0.094