23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 202-367419
Offentliggjort
19.10.2015
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Vindere

(19.10.2015)
Lufthansa Bombardier Aviation Services GmbH
Airport Berlin-Schenefeld
12521 Berlin

Indkøb af reservedele, reparation og vedligeholdelse til CL-604 fly


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
Att: Tanja Goth-Eriksen
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 72571135
Mailadresse: fmt-ja17@mil.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://forsvaret.dk/fmi

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Indkøb af reservedele, reparation og vedligeholdelse til CL-604 fly.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Nærværende anskaffelse vedrører forlængelse af en eksisterende rammeaftale i op til yderligere 12 måneder indeholdende reservedele, reparation og vedligeholdelse af CL-604 flyene. Forlængelse af rammeaftalen er nødvendig af operative årsager, herunder flysikkerhed, da CL-604 flyene ellers ikke vil kunne driftes og anvendes til nationale og internationale opgaver uden en forlængelse af den eksisterende rammeaftale. Forsvaret har igangsat et udbud i december 2014 som forventes afsluttet inden for de kommende 12 måneder. Den forlængede rammeaftalen vil alene blive anvendt frem til en ny rammeaftale er indgået.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50210000, 50211000

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse / iværksættelse af et udbud
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) iværksatte i december 2014 et udbud af reservedele, service og vedligeholdelse af forsvarets CL-604 fly. Det igangværende udbud er imidlertid ikke afsluttet og FMI har derfor behov for at forlænge den eksisterende rammeaftale indtil det igangværende udbud afsluttes. Det kan hertil bemærkes, at det under det igangværende udbud har vist sig, at det på nuværende tidspunkt alene er Lufthansa Bombardier Aviation Services (LBAS), som har den fornødne Bombardier certificering og tekniske know-how til at kunne forestå den nødvendige service og vedligeholdelse af CL-604. LBAS er således af tekniske årsager den eneste, som kan levere den ønskede vedligeholdelse og service, herunder reservedele til CL-604 flyene, hvorfor forlængelse rammeaftalen sker ved en direkte tildeling til LBAS, jf. udbudsdirektivets art. 31, stk. 1, nr. 1, litra b.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Lufthansa Bombardier Aviation Services GmbH
Airport Berlin-Schenefeld
12521 Berlin
TYSKLAND

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud (The Complaints Board for Public Procurement)
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud.

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Kontrakten vil først blive indgået efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er blevet offentliggjort, jf. Lov nr. 492 af 12.5.2010 med efterfølgende ændringer (Håndhævelsesloven) § 4, stk. 1, nr. 2. For klagefrister kan der i øvrigt henvises til Håndhævelsesloven § 7, stk. 3, hvoraf det fremgår, at en klage over, at ordregiver har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.«.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (The Danish Competition and Consumer Authority)
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13.10.2015

Send til en kollega

0.047