Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=pasxeibuvr
Udbyder
Domea.dk s.m.b.a
Vindere
Rammeaftale på levering af maskiner og service til vaskeri
(19.01.2022)
Nortec A/S
Vejle
Rammeaftale på levering af maskiner og service til vaskeri
(19.01.2022)
Miele A/S
Glostrup
Rammeaftale på levering af maskiner og service til vaskeri
(19.01.2022)
Electrolux Professional A/S
Hvidovre
Professionelle Vaskerimaskiner
Domea.dk s.m.b.a
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: DK
Postadresse: Oldenburg Allé 3
By: Taastrup
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2630
Land: Danmark
Kontaktperson: Niclas Shaheen Schmidt
E-mail: nss@domea.dk
Telefon: +45 20221213
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.domea.dk
Del II: Genstand
Professionelle Vaskerimaskiner
Løbende levering af professionelle vaske- og tørremaskiner og tilhørende betalingssystemer, samt service og vedligehold af professionelle vaske- og tørremaskiner, til større og mindre fællesvaskerier i almene boligselskaber.
Løbende levering af professionelle vaske- og tørremaskiner og tilhørende betalingssystemer, samt service og vedligehold af professionelle vaske- og tørremaskiner, til større og mindre fællesvaskerier i almene boligselskaber.
I forhold til at foretage indkøb på den tildelte rammeaftale med leverandørerne, vil Ordregiver anvende en kombineret tilgang, hvor der primært anvendes direkte tildeling (efter behovsmodellen) og sekundært miniudbud efter de følgende principper:
- Direkte tildeling efter behovsmodellen: Som hovedregel vil ordrer blive tildelt den leverandør, som i det enkelte anskaffelsestilfælde bedst opfylder det givne behov, der er objektivt begrundet af faglige, tekniske og funktionelle kriterier, og med afsæt i rammeaftaleleverandørernes tilbud samt de objektive kriterier i rammeaftalen.
- Miniudbud: Når der er behov for at etablere nye vaskerier eller foretage komplette udskiftninger af alle maskiner i et eksisterende vaskeri, vil der blive gennemført miniudbud mellem rammeaftaleleverandørerne med henblik på at tildele den givne ordre. Fremgangsmåden for miniudbud er at genåbne konkurrencen blandt rammeaftalens leverandører baseret på de samme vilkår, som tildelingskriterierne i nærværende udbud og ud fra de objektive kriterier i rammeaftalen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:
• Tilbudsgivers samlede omsætning på salg og service af professionelle vaskemaskiner, tørretumblere og betalingssystemer – dvs. tilsvarende det område den udbudte rammeaftale vedrører – skal udgøre minimum 10 mio. kr. ekskl. Moms i det seneste disponible regnskabsår.
• Tilbudsgivers årsomsætning på salg og service af professionelle vaskemaskiner, tørretumblere og betalingssystemer – dvs. tilsvarende det område den udbudte rammeaftale vedrører – skal udgøre minimum 10 mio. kr. ekskl. Moms beregnet som et gennemsnit over de seneste 3 disponible regnskabsår.
• Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår.
• Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum 10 mio. kr.
• Tilbudsgivers samlede omsætning på salg og service af professionelle vaskemaskiner, tørretumblere og betalingssystemer – dvs. tilsvarende det område den udbudte rammeaftale vedrører – skal udgøre minimum 10 mio. kr. ekskl. Moms i det seneste disponible regnskabsår.
• Tilbudsgivers årsomsætning på salg og service af professionelle vaskemaskiner, tørretumblere og betalingssystemer – dvs. tilsvarende det område den udbudte rammeaftale vedrører – skal udgøre minimum 10 mio. kr. ekskl. Moms beregnet som et gennemsnit over de seneste 3 disponible regnskabsår.
• Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår.
• Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum 10 mio. kr.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere minimum 4 referencer, der er udført inden for de seneste 3 år, som omfatter salg og service af professionelle vaskemaskiner, tørretumblere og betalingssystemer – dvs. tilsvarende det område den udbudte rammeaftale vedrører. Hver reference skal minimum have en gennemsnitlig årlig værdi på 150.000 kr. ekskl. moms.
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere minimum 4 referencer, der er udført inden for de seneste 3 år, som omfatter salg og service af professionelle vaskemaskiner, tørretumblere og betalingssystemer – dvs. tilsvarende det område den udbudte rammeaftale vedrører. Hver reference skal minimum have en gennemsnitlig årlig værdi på 150.000 kr. ekskl. moms.
I forhold til at foretage indkøb på den tildelte rammeaftale med leverandørerne:
- Direkte tildeling efter behovsmodellen: Som hovedregel vil ordrer blive tildelt den leverandør, som i det enkelte anskaffelsestilfælde bedst opfylder det givne behov, der er objektivt begrundet af faglige, tekniske og funktionelle kriterier, og med afsæt i rammeaftaleleverandørernes tilbud samt de objektive kriterier i rammeaftalen.
- Miniudbud: Når der er behov for at etablere nye vaskerier eller foretage komplette udskiftninger af alle maskiner i et eksisterende vaskeri, vil der blive gennemført miniudbud mellem rammeaftaleleverandørerne med henblik på at tildele den givne ordre. Fremgangsmåden for miniudbud er at genåbne konkurrencen blandt rammeaftalens leverandører baseret på de samme vilkår, som tildelingskriterierne i nærværende udbud og ud fra de objektive kriterier i rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Offentlig åbning af de indkomne tilbud vil ikke finde sted.
Offentlig åbning af de indkomne tilbud vil ikke finde sted.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klagevejledning
Klagevejledningen skal iagttages ved indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud.
Klagevejledningen skal iagttages ved indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud.
Hvem kan klage?
Det er ikke alle, som kan indgive klage til Klagenævnet for Udbud. Kun virksomheder, som har en retlig
interesse i at indgive klage, kan klage. Det vil typisk dreje sig om:
•Virksomheder, som har overvejet at give tilbud på opgaven, men som har undladt det f.eks. på grund af
indholdet af udbudsbetingelserne,
•Virksomheder, som har anmodet om at blive prækvalificeret, men ikke blev det, eller
•Virksomheder, som har givet tilbud på opgaven, men som ikke har fået den.
DA Standardformular 02 - Udbudsbekendtgørelse 15 / 22
Hertil kommer, at økonomi- og erhvervsministeren har tillagt visse organisationer og myndigheder klageadgang.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Klagefrister
•Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
•Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.◦Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
•Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192),
forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
•Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal
være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
•Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).
•Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7, hvori der står:
”§ 7. Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven eller Europa-Parlamentets og Rådets
Direktiv 2014/25/EU af 26. februar 2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester og ophævelse af direktiv 2004/17/EF, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter
afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171,
stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk