Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/40831842-c0b7-48ef-896e-7b5f96499932/publicMaterial
Udbyder
Bornholms Lufthavn
Opdateringer
Fejlretning og vedligeholdelse af teletekniske flyvesikringsanlæg (CNS)
Bornholms Lufthavn
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 27186386
Postadresse: Søndre Landevej 2
By: Rønne
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3700
Land: Danmark
Kontaktperson: Sabrina Lechenmayer
E-mail: sale@kfst.dk
Telefon: +45 41715282
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://bornholms-lufthavn.dk/
Del II: Genstand
Fejlretning og vedligeholdelse af teletekniske flyvesikringsanlæg (CNS)
Bornholms Lufthavn ønsker at indgå en kontrakt vedrørende fejlretning og vedligeholdelse af teletekniske flyvesikringsanlæg (CNS) til Bornholms lufthavn. Kontrakten indgås for en treårig periode med mulighed for forlængelse i yderligere to gange et år.
Kontrakten har en anslået værdi på 4.000.000 kr.-5.000.000 kr. for en femårig periode.
Bornholm
Offentligt udbud af en kontrakt med én leverandør vedr. fejlretning og vedligeholdelse af teletekniske flyvesikringsanlæg (CNS)
Bornholms Lufthavn kan forlænge kontrakten med to gange ét år på uændrede vilkår. Bornholms Lufthavns option på forlængelse udløses ved skriftlig meddelelse til leverandøren senest 6 måneder før udløb af kontrakten med virkning for et år ad gangen.
Kontrakten er ikke opdelt i delkontrakter af markedsmæssige og økonomiske hensyn. Ordregiver vurderer, at ydelserne er så tæt forbundet, at opdeling af kontrakten ikke vil skabe større konkurrence og er ikke opdelt i delkontrakter af hensyn til udbudsomkostningerne i forhold til kontraktens værdi og ydelsernes karakter. Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver stiller ikke krav til økonomisk og finansiel kapacitet.
Tilbudsgiver skal som minimum beskrive én reference og maksimum to referencer på opgaver udført inden for de seneste tre år, som dokumenterer, at tilbudsgiver har relevant erfaring med opgaver på det udbudte område. Med relevant erfaring menes erfaring med fejlretning og vedligeholdelse af teletekniske flyvesikringsanlæg eller tilsvarende tekniske anlæg samt løbende support, og som værdimæssigt er sammenlignelig med den udbudte opgave. De tre år beregnes fra tidspunktet fra udbuddets offentliggørelse. Hvis tilbudsgiver beskriver flere end to referencer, er det kun de første to referencer, der indgår i vurderingen af tilbuddet.
Referencerne skal indeholde oplysninger om kunden, kontraktens værdi og hvilken opgave tilbudsgiver har løst for kunden.
Referencerne skal udfyldes i ESPD’et. Referencer vedlagt på anden vis vil ikke blive taget i betragtning.
Tilbudsgivers referenceliste i ESPD’et udgør den endelige dokumentation for tilbudsgivers tekniske og faglige formåen.
Bornholms Lufthavn forbeholder sig ret til at kontakte de i ESPD’en anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningerne.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.
Det er et mindstekrav, at de teknikere, som leverandøren benytter til løsning af opgaven, skal kunne sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden FORTROLIGT, og at denne godkendelse kan opretholdes i hele kontraktens løbetid, da leverandørens medarbejdere skal være beskæftiget med klassificeret arbejde. Sikkerhedsgodkendelse sker efter reglerne i "Sikkerhedscirkulæret" (CIS nr. 10338 af 17/12/2014).
Det er et mindstekrav, at leverandøren under hele kontraktperioden er certificeret som luftfartstjenesteudøver på CNS-området for Bornholms Lufthavn, jf. Kommissionens Gennemførelsesforordning (EU) Nr. 1035/2011.
Certificeringen skal omfatte følgende CNS-områder:
- Kommunikationstjeneste (COM)
- Navigationstjeneste (NAV)
- Overvågningstjeneste (SUR)
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en kontrakt med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en kontrakt regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk