Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen
Islands Brygge 37, Receptionen
2300 København S
Mærke
»Drift og vedligehold af oplukkelige broer i København, delaftale xxx — Må ikke åbnes i poståbningen«
Udbyder
Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Rammeaftaler om drift og vedligehold af oplukkelige broer i København (el-, maskin- og hydraulikinstallationer)
Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Islands Brygge 37, Stuen (Receptionen)
Att: Carsten Bigum
2300 København S
DANMARK
Mailadresse: carham@tmf.kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Københavns Kommune.
NUTS-kode DK011
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 1Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 3 000 000 og 4 500 000 DKK
Udbudsmaterialet kan findes på og downloades fra www.kk.dk/udbud
63712310, 50711000, 50712000, 50510000
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Beskrivelse af disse optioner: Forlængelse med 3 gange 1 år.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 3
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Rammeaftale om drift og vedligeholdelse af oplukkelige broer — elinstallationer63712310, 50711000, 50712000, 50510000
interval: mellem 1 250 000 og 1 750 000 DKK
63712310, 50711000, 50712000, 50510000
interval: mellem 125 000 og 1 750 000 DKK
63712310, 50711000, 50712000, 50510000
interval: mellem 500 000 og 1 000 000 DKK
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Fremgår af udbudsmaterialet.
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1, og stk. 2, litra a-c, e og f, er udelukket fra at deltage i udbuddet.
Tilbudsgivere med forfalden ubetalt gæld til det offentlige i strid med lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 er tillige udelukket fra at deltage i udbuddet.
Som dokumentation for at tilbudsgiver ikke er udelukket efter Udbudsdirektivets artikel 45 eller lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997, skal tilbudsgiver med tilbuddet fremsende erklæring herom, hvilket kan ske ved anvendelse af den som bilag B vedlagte formular.
Hvis tilbuddet afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal de i konsortiet deltagende juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og der skal derudover angives en fælles befuldmægtiget, som Ordregiver med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med. En juridisk person kan alene være deltager i ét konsortium, men samme juridiske person kan godt være deltager i ét konsortium og samtidig være underleverandør til andre tilbudsgivere. Deltagere i konsortiet hæfter direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelsen af en eventuel kontrakt.
Når tilbud afgives af et konsortium, skal følgende fremsendes:
Erklæring om fælles befuldmægtiget på særligt bilag (del af udbudsmaterialet), med klar og entydig angivelse af de i konsortiet deltagende juridiske personer og den fælles befuldmægtigede, som Ordregiver med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med.
For hver deltager i konsortiet skal endvidere fremsendes dokumentation for tilbudsgivers personlige forhold som ovenfor anført.
Såfremt tilbudsgiver som følge af gyldig grund ikke kan fremlægge dokumentationen, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske egnethed på anden måde, jf. Udbudsdirektivets artikel 47, stk. 5.
Hvis tilbuddet afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal der for hver deltager i konsortiet fremsendes ovennævnte dokumentation om tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen. Konsortiedeltagerne skal tilsammen leve op til nedennævnte mindstekrav, hvorfor det er ikke et krav, at hver deltager i konsortiet lever op til mindstekravet.
Hvis tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers (underleverandørers) økonomiske og finansielle formåen skal tilbudsgiver også fremsende dokumentation for den pågældende tredjemands økonomiske/finansielle formåen. der skal afgives samme erklæring om virksomhedens økonomiske nøgletal på særligt bilag (del af udbudsmaterialet), som tilbudsgiver afgiver. Erklæringen skal tillige omfatte erklæring om eventuelle væsentlige forandringer hos underleverandøren indtruffet efter tidspunktet for aflæggelse af den yngste årsrapport. Sidstnævnte erklæring skal ikke afgives, hvis børsregler forhindrer dette.
Det er alene et krav, at tilbudsgiver og tredjemand tilsammen skal opfylde nedenstående mindstekrav.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal i de seneste 3 år have haft en gennemsnitlig årlig omsætning (ekskl. moms) på minimum 1 gange størrelsen af den samlede tilbudssum. Såfremt tilbudsgiver samtidigt byder på flere/alle delaftaler overholdes nærværende minimumskrav, såfremt tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning minimum modsvarer 1 gange størrelsen af tilbudssummen på den dyreste delaftale.
Tilbudsgivers referencer for drift og vedligehold af henholdsvis elektriske installationer, maskininstallationer og/eller hydrauliske installationer på broer eller sammenlignelige anlæg. I referencelisten (særlig bilag, del af udbudsmaterialet) skal angives beløb og tidspunkter samt om opgaven er udført for offentlig eller privat modtager.
Referenceoplysninger skal omfatte kontaktperson inklusive kontaktoplysninger hos de pågældende offentlige eller private modtagere. Ordregiver forbeholder sig at kontakte de pågældende med henblik på at opnå bekræftelse af tilbudsgivers oplysninger.
Hvis tilbuddet afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal der for hver deltager i konsortiet (på særligt bilag, del af udbudsmaterialet) fremsendes dokumentation om tilbudsgivers tekniske og/eller faglige formåen. Konsortiedeltagerne skal tilsammen leve op til nedennævnte mindstekrav, hvorfor det er ikke et krav, at hver deltager i konsortiet lever op til mindstekravet.
Hvis tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers (underleverandørers) tekniske og/eller faglige formåen, skal tilbudsgiver også fremsende den pågældende tredjemands referencer for drift og vedligehold af henholdsvis elektriske installationer, maskininstallationer og/eller hydrauliske installationer på broer eller sammenlignelige anlæg. I referencelisten (særlig bilag, del af udbudsmaterialet) skal angives beløb og tidspunkter samt om opgaven er udført for offentlig eller privat modtager.
Referenceoplysninger skal omfatte kontaktperson inklusive kontaktoplysninger hos de pågældende offentlige eller private modtagere. Ordregiver forbeholder sig at kontakte de pågældende med henblik på at opnå bekræftelse af tilbudsgivers oplysninger.
Det er alene et krav, at tilbudsgiver og tredjemand tilsammen skal opfylde nedenstående mindstekrav.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal fremlægge referencer omfattende mindst 3 fagligt sammenlignelige arbejdsopgaver/kontrakter, der er udført i løbet af de sidste 3 år. Referencerne kan omfatte arbejdsopgaver, der fortsat er i kraft og ikke er fuldt ud gennemført.
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Arbejde med elinstallationer (delaftale el-installationer) kræver autorisation.
Del IV: Procedure
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Pris. Vægtning 30
2. Tekniske/faglige kvalifikationer hos arbejdsleder. Vægtning 35
3. Tekniske/faglige kvalifikationer hos nøglemedarbejdere. Vægtning 35
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet kan findes på og downloades fra www.kk.dk/udbud
Tilbuddet skal sendes eller afleveres til:Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen, Islands Brygge 37, Receptionen, 2300 København S.
Tilbudsgiver vil efter anmodning få en kvittering udvisende dato og klokkeslæt for afleveringen.
Tilbud bedes sendt eller afleveret i en lukket kuvert mærket: »Drift og vedligehold af oplukkelige broer i København, delaftale xxx — Må ikke åbnes i poståbningen«
Tilbuddet bedes afgivet på papir i 1 original eksemplar. Det originale eksemplar skal være underskrevet. Tilbudsgiverne bedes derudover samtidigt aflevere 1 elektronisk eksemplar på USB-stik.
Afgives samtidigt tilbud på flere delaftaler skal samtlige tilbudsdokumenter medfølge hvert tilbud.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk