Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbud af vaskeordning til visiterede borgere i Københavns Kommune
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Rafi Baronian
E-mail: s26f@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/167688977.aspx
Del II: Genstand
Udbud af vaskeordning til visiterede borgere i Københavns Kommune
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Afhentning af vasketøj i borgerens hjem, sortering, vask, tørring og pakning af vasketøjet samt aflevering af vasketøjet i borgerens hjem.
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Afhentning af vasketøj i borgerens hjem, sortering, vask, tørring og pakning af vasketøjet samt aflevering af vasketøjet i borgerens hjem.
Aftaler for vaskeordning for visiterede borgere indgås inden for rammerne af servicelovens §§ 83 og 91.
Borgerne har efter servicelovens bestemmelser om frit valg ret til at vælge mellem minimum to leverandører af tøjvaskeordning. I Københavns Kommune vil borgerne blive tilbudt at kunne vælge mellem 2 private leverandører af tøjvaskeordning i kommunen.
Den anslåede maksimale værdi af Rammeaftalen er sat til 108 mio. DKK (eksklusive moms). Beregning af den anslåede maksimale værdi tager udgangspunkt i den forventede tilvækst i de antal borgere, der forventes at blive omfattet af vaskeordningen i den kommende tid under Rammeaftalen.
Ordregiveren kan forlænge Aftalen med op til 1 gange 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 5.000.000 for tingskade og minimum DKK 10.000.000 for personskade.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige årlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 10 mio. DKK (eksklusive moms.) årligt.
- Tilbudsgiver gennemsnitlige årlige soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 15% årligt.
- Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 5.000.000 for tingskade og minimum DKK 10.000.000 for personskade.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige årlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 10 mio. DKK (eksklusive moms.) årligt.
- Tilbudsgiver gennemsnitlige årlige soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 15% årligt.
Tilbudsgiver skal kunne fremvise minimum 3 referencer inden for de seneste 3 år. Referencerne skal vedrøre levering af ydelser, som er omfattet af udbuddets område.
- At være igangværende eller udført inden for de seneste 3 år.
- At kontrakten har været indgået med en offentlig kunde.
- At minimum én reference skal have en størrelse svarende til minimum 1 mio. DKK eksklusive moms pr. årsbasis.
- At referencerne skal vedrøre levering af vaskeordning til visiterede borgere i eget hjem efter frit valgs ordningen.
Der henvises til bilag A: Udkast til kontrakt. Kontrakten indeholder en arbejdsklausul vedr. overenskomstmæssig løn. Kontrakten indeholder et CSR-bilag. Samtidig med Aftalens underskrift stiller Leverandøren en uigenkaldelig anfordringsgaranti på 100.000 DKK til sikkerhed for alle krav, Ordregiveren måtte have mod Leverandøren i forbindelse med Aftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde nævnt i Udbudsloven §§ 135, 136 og 137 stk. 1 , nr. 1,2 og 6. (se herom i udbudsbetingelserne). Tilbudsgiver er
endvidere udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiver har begået handlinger, der har ført til domfældelse for overtrædelse af gældende skattelovgivning
inden for det område, hvor virksomheden udøver sit erhverv, i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3. Jf. afsnit 7.2.2 i Udbudsbetingelser skal Tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske
og finansielle formåen ved fremlæggelse af: - Kopi af forsikringspolice eller erklæring fra det relevante forsikringsselskab. - Revisionspåtegnet årsregnskab for de seneste 3 disponible
regnskabsår, hvoraf Tilbudsgiveres omsætning fremgår. - Revisionspåtegnet årsregnskab for de seneste 3 disponible regnskabsår, hvoraf Tilbudsgiveres soliditetsgrad fremgår.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk