Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Hjørring Kommune
Vindere
Drift og vedligeholdelse af vejbelysning i Hjørring Kommune (tilbud)
(24.05.2022)
Verdo Teknik A/S
Agerskellet 7
8900 Randers
Drift og vedligeholdelse af vejbelysning i Hjørring Kommune
Hjørring Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189382
Postadresse: Springvandspladsen 5
By: Hjørring
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 9800
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Skougaard Dyhr
E-mail: asd@hjoerring.dk
Telefon: +45 72333228
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/168439285.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.hjoerring.dk/
Del II: Genstand
Drift og vedligeholdelse af vejbelysning i Hjørring Kommune
Udbuddet vedrører drift og vedligehold af vejbelysning. Vejbelysningsanlægget består af cirka 15.000 lyspunkter. Inden for de sidste 8 år er cirka 10.000 kviksølvs- og lysrørsarmaturer udskiftet til LED-armaturer. De eksisterende traditionelle armaturer planlægges renoveret over de kommende 5 år, med ca. 500-1000 stk. om året, under forudsætning af den budgetmæssige bevilling.
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling jf. Udbudslovens § 61 i henhold til udbudsbekendtgørelse offentliggjort i Supplement til Den Europæiske Unions Tidende, hvilket indebærer, at enhver, der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundende jf. pkt. 6 kan anmode om at blive prækvalificeret. Ordregiver vil prækvalificere 3 tilbudsgivere, som efterfølgende opfordres til at afgive et indledende tilbud, indgå i forhandlingsproceduren og afgive endeligt tilbud.
Hjørring Kommune
Ordregiver ønsker en all inclusive aftale for drift og vedligehold, med følgende overordnede punkter:
- Vagtordning (24/7)
- Afhjælpning af fejl og mangler samt dokumentation
- Administrative ydelser herunder opgavestyring via Driftweb, håndtering af borgerhenvendelser via "Giv et praj", løbende ajourføring af GIS-data m.v.
- Sikkerhedseftersyn, udvidet sikkerhedseftersyn og gruppeudskiftning
- Håndtering af ad hoc belysningsopgaver ifm. den daglige drift
- Alle de af aftalen omfattede reservedele, således driften af vejbelysning opretholdes i hele kontraktperiode.
Hele vejbelysningsanlægget er pt ikke registreret i GIS, denne opgave påhviler Tilbudsgiver at udføre i løbet af kontraktens første år, og skal være indeholdt i tilbudsgivers samlede tilbud. Herefter skal data kunne tilgås via en tablet eller PC af både Ordregiver og Leverandøren.
Option på forlængelse 2 gange 12 måneder
Der prækvalificeres 3 ansøgere. I det omfang ansøgerne opfylder mindstekravene, ønsker Ordregiver så vidt muligt at sammensætte et felt af tilbudsgivere, som består af egnede tilbudsgivere med erfaring in-denfor området, med henblik på at skabe den for Ordregiver mest optimale konkurrencesituation.
Hvis der er flere ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og som opfylder mindstekravene til egnethed, vil Ordregiver ved udvælgelsen af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud, lægge vægt på følgende i prioriteret rækkefølge:
At tilbudsgiver har en tilstrækkelig økonomisk og finansiel kapacitet til at sikre en stabil løsning af drift og vedligeholdelsesopgaven i Hjørring Kommune.
At ansøgeren viser referencer, som er sammenlignelige med de udbudte projekter, og som viser erfaring inden for drift og vedligeholdelse af vejbelysning. Med sammenlignelige referencer an-ses tilsvarende kontrakter og ydelser, der i kompleksitet og omfang minder om det udbudte.
Referencerne vil blive vurderet ud fra en helhedsbetragtning og referencens kvalitet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Opgaven skal udføres af en virksomhed, som har el-autorisation i Danmark, eller opfylder tilsvarende krav til udførelse af arbejde på elinstallationer i Danmark. Arbejdet skal udføres af virksomhedens egen organisation og ansatte.
Egenkapital: Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for de seneste 3 regnskabsår er positiv.
Soliditetsgrad: Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for de seneste 3 regnskabsår er minimum 20 %.
Tilbudsgiveren skal i ESPD del IV B i punktet "Finansielle nøgletal" oplyse sin soliditetsgrad (ultimo året) i de 3 seneste disponible regnskabsår.
Som dokumentation for soliditetsgradens størrelse skal den vindende Tilbudsgiver i henhold til pkt. 6.1 fremsende følgende, afhængigt af, hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører:
Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig:
Seneste 3 års godkendte årsrapporter med revisionserklæring.
Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:
Enten seneste 3 års godkendte årsrapporter med revisionserklæring eller re-viewerklæring, eller revisors reviewerklæring om soliditetsgradens størrelse for de 3 seneste disponible regnskabsår.
Egenkapital
Tilbudsgiveren skal i ESPD del IV B i punktet "Finansielle nøgletal" oplyse sin egenkapital (ultimo året) i de 3 seneste disponible regnskabsår.
Som dokumentation for egenkapitalens størrelse skal den vindende Tilbudsgiver i henhold til pkt. 6.1 fremsende følgende, afhængigt af hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører:
Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig:
Seneste 3 års godkendte årsrapporter med revisionserklæring.
Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:
Enten seneste 3 års godkendte årsrapporter med revisionserklæring eller re-viewerklæring, eller revisors reviewerklæring om egenkapitalens størrelse for de seneste 3 disponible regnskabsår.
Referenceliste - Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver og dennes medarbejdere, har relevant erfaring fra minimum 1 driftsopgave for en offentlig myndighed, med drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg, herunder beredskab og erfaring med elektronisk fejlregistrering og håndtering af database og GIS kort. Ydelsen skal være udført indenfor de seneste 3 år.
Tilbudsgiveren skal i ESPD del IV C i punktet Referenceliste oplyse at kravet opfyldes, samt angive referencen.
Som dokumentation skal den vindende Tilbudsgiver fremvise referencelister for de udførte typer af opgaver der er udført inden for de seneste 3 år (afhængigt af hvornår Tilbudsgiver etablerede eller begyndte med sin virksomhed).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk