Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Indkøbsfællesskab Nordsjælland v/Halsnæs Kommune
Vindere
EU-udbud vedr. levering og vask af linned til primært plejecentre i Indkøbsfællesskab Nordsjælland
(15.04.2022)
De Forenede Dampvaskerier A/S
Kongebakken 1
2765 Smørum
EU-udbud vedr. levering og vask af linned til primært plejecentre i Indkøbsfællesskab Nordsjælland
Indkøbsfællesskab Nordsjælland v/Halsnæs Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188416
Postadresse: Rådhuspladsen 1
By: Frederiksværk
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3300
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Sommer
E-mail: triso@halsnaes.dk
Telefon: +45 47784000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/170564754.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.halsnaes.dk/
CVR-nummer: 60183112
Postadresse: Bjarkesvej 2
By: Allerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3450
Land: Danmark
E-mail: triso@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.alleroed.dk/
CVR-nummer: 58271713
Postadresse: Hold-an Vej 7
By: Ballerup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: triso@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://ballerup.dk/
CVR-nummer: 29188386
Postadresse: Dronning Dagmars Vej 200
By: Ølstykke
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3650
Land: Danmark
E-mail: triso@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.egedalkommune.dk/
CVR-nummer: 29188335
Postadresse: Egevangen 3 B
By: Kokkedal
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2980
Land: Danmark
E-mail: triso@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fredensborg.dk/
CVR-nummer: 29189129
Postadresse: Torvet 2
By: Frederikssund
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3600
Land: Danmark
E-mail: triso@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.frederikssund.dk/
CVR-nummer: 29188327
Postadresse: Stiager 2
By: Værløse
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3500
Land: Danmark
E-mail: triso@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.furesoe.dk/borger/
CVR-nummer: 29188416
Postadresse: Rådhuspladsen 1
By: Frederiksværk
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3300
Land: Danmark
E-mail: triso@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://halsnaes.dk/
CVR-nummer: 64502018
Postadresse: Stengade 59
By: Helsingør
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3000
Land: Danmark
E-mail: triso@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.helsingor.dk/borger/
CVR-nummer: 70960516
Postadresse: Slotsmarken 13
By: Hørsholm
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2970
Land: Danmark
E-mail: triso@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.horsholm.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud vedr. levering og vask af linned til primært plejecentre i Indkøbsfællesskab Nordsjælland
Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå kontrakter vedrørende levering og vask af linned, til primært plejecentre.
Nordsjælland
Følgende ni kommuner i Indkøbsfællesskab Nordsjælland er gået sammen om at udbyde kontrakter vedrørende levering og vask af linned til primært plejecentre: Allerød Kommune, Ballerup Kommune, Egedal Kommune, Fredensborg Kommune, Frederikssund Kommune, Furesø Kommune, Halsnæs Kommune, Helsingør Kommune og Hørsholm Kommune. Kommunerne optræder samlet som ordregiver i udbuddet. Efterfølgende vil der blive indgået enslydende kontrakter mellem den vindende tilbudsgiver og hver enkelt kommune.
Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå kontrakter vedrørende levering og vask af linned, stillet til rådighed af tilbudsgiver, til primært plejecentre. Den udbudte ydelse omfatter således den komplette håndtering af linnedservice, herunder bl.a.:
- Pakning og levering af rene tekstiler
- Afhentning af urene tekstiler
- Sortering, vask og tørring af tekstiler.
For en nærmere beskrivelse af den udbudte ydelse, herunder bl.a. krav til de leverede tekstiler, krav til leverancernes udførelse, en angivelse af det ønskede sortiment tilbudsgiver skal stille til rådighed samt Ordregivers bedste skøn over mængdebehov henvises der til det samlede udbudsmateriale.
Kontrakterne forventes at træde i kraft den 1. december 2022 og udløbe den 30. november 2028.
I forhold til udbudslovens § 49, stk. 2 har Ordregiver valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler, med baggrund i økonomiske- og markedsmæssige hensyn. Ordregiver har konkret vurderet, at det ikke er den kommercielt bedste løsning eller anbefalelsesværdigt at adskille og opdele opgaven i særskilte delaftaler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal afgive følgende oplysninger vedrørende tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:
- Tilbudsgivers samlede årsomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
- Tilbudsgivers soliditetsgrad for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
- Tilbudsgivers dækningssum for sin erhvervs- og produktansvarsforsikring
- Under øvrige økonomiske og finansielle krav skal tilbudsgiver oplyse, såfremt der i det seneste års aflagte årsregnskab har været revisorpåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
For at være egnet, skal tilbudsgiver opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:
- Tilbudsgivers årsomsætning skal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår som minimum være 25 mio. DKK. pr. år.
- Tilbudsgivers soliditetsgrad skal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår som minimum være 20 % pr. år.
- Tilbudsgiver og eventuelle underleverandører skal have sædvanlig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 5 mio. DKK for tingskade og minimum 10 mio. DKK for personskade.
- Det seneste års aflagte årsregnskab må ikke indeholde en revisionspåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift eller indikere, at almindelige nationale regnskabsregler og god regnskabsskik i øvrigt, ikke er overholdt.
Tilbudsgiver skal angive referencer for tilsvarende leverancer inden for det udbudte område.
For at være egnet, skal tilbudsgiver opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen:
Tilbudsgiver skal angive en referenceliste med mindst 3 referencer over lignende rammeaftaler/kontrakter inden for levering og vask af linned til offentlige myndigheder, som tilbudsgiver har indgået inden for de seneste tre år og med en forventet varighed på minimum 3 år. Referencerne skal dække tilsvarende arbejder/ydelser som det udbudte og skal som minimum indeholde oplysninger om følgende:
- Overordnet karakteristik af rammeaftalen/kontrakten (feltet: Beskrivelse)
- Tidspunkt for udførelsen (felterne: Startdato og slutdato)
- Modtager af arbejdet/ydelsen (feltet: Modtagere)
- Kontraktværdien for rammeaftalen/kontrakten (feltet: Beskrivelse)
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2028
Tilbudsgiver vil udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136 blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt tilbudsgiver er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk