Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=323115&B=AABENRAA
Udbyder
Aabenraa Kommune
Vindere
EU udbud på levering af vask og leje af arbejdsbeklædning til Aabenraa Kommune
(25.05.2022)
De Forenede Dampvaskerier A/S
Kongebakken 1
2765 Smørum
EU udbud på levering af vask og leje af arbejdsbeklædning til Aabenraa Kommune
Aabenraa Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189854
Postadresse: Skelbækvej 2
By: Aabenraa
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6200
Land: Danmark
Kontaktperson: Inga Kristensen
E-mail: ikri@aabenraa.dk
Telefon: +45 73767204
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aabenraa.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/337809
Del II: Genstand
EU udbud på levering af vask og leje af arbejdsbeklædning til Aabenraa Kommune
EU udbud på levering af vask og leje af arbejdsbeklædning til Aabenraa Kommune
Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, men omhandler 3 områder: Område 1 - Plejehjem, SRC, Hjemmeplejen og Sygeplejen Område 2 - Tandplejen Område 3 - Køkken og kantine
Der skal afgives et samlet tilbud på alle 3 områder.
Aabenraa
EU udbud på levering af en vask og lejeordning af arbejdsbeklædning til Aabenraa Kommune.
Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, men omhandler 3 områder: Område 1 - Plejehjem, SRC, Hjemmeplejen og Sygeplejen Område 2 - Tandplejen Område 3 - Køkken og kantine.
Der skal afgives et samlet tilbud på alle 3 områder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Leverandøren skal bekræfte, at leverandøren ikke er omfattet af de i ESPD’ens afsnit ”udelukkelse” nævnte:
- Obligatoriske udelukkelsesgrunde – jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136
Leverandøren skal derudover bekræfte, at leverandøren ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde – jf. udbudslovens § 137 i ESPD’ens afsnit ”udelukkelse”, ved at:
- Leverandøren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1
- Leverandøren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
- Leverandøren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om leverandørens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3
- Leverandøren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf.
udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4
- Leverandøren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5
- Leverandøren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke Ordregivers beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give leverandøren uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af
minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
Leverandøren skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. ud-budslovens § 142:
Tilbudsgiver skal oplyse nøgletal for det seneste afsluttede regnskabsår. Oplysningerne an-gives i ESPD’ens afsnit ”udvælgelse”.
- Leverandøren skal oplyse nøgletal for de seneste tre/det senest afsluttede regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD’ens afsnit ”udvælgelse”.
Nøgletal Mindstekrav
Omsætning for vaskeri- og lejeydelser
Minimum kr. 7.000.000,-
Soliditetsgrad
Minimum 15 %
Egenkapital
Skal være positiv for det seneste afsluttede regnskabsår
Leverandøren skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
-fremvise en referenceliste med minimum 3 sammenlignelige kontrakter, herunder i forhold til:
udførelse af leje- og vaskeriydelser med levering af arbejdsbeklædning til
- forskellige personalegrupper
- ud af de 3 referencer skal der minimum være én hvor der er leveret til minimum 500 medarbejdere
- forskellige adresser i samme kontrakt
Kontrakten må ikke være afsluttet mere end 3 år før dette udbuds tilbudsfrist. Derudover skal kontrakterne have haft en varighed på minimum 9 måneder. Igangværende kontrakter skal have været i drift i minimum 6 måneder, for at kunne udgøre en reference.
Der skal oplyses følgende for hver reference:
Ordregivers navn og kontaktoplysninger
Opgavens omfang
Kontraktperiode
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Klagenævnet for Udbud
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk