Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=328316&B=SOFARTSSTYRELSEN
Udbyder
Søfartsstyrelsen
Vindere
Værft aftale for Søfartsstyrelsens inspektionsfartøj POUL LØWENØRN
(26.07.2022)
Assens Skibsværft A/S
Sdr. Havnevej
5610 Assens
Værft aftale for Søfartsstyrelsens inspektionsfartøj POUL LØWENØRN
Søfartsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29831610
Postadresse: Caspar Brands Plads 9
By: Korsør
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4220
Land: Danmark
Kontaktperson: Signe Jenny Bengtson
E-mail: SJB@dma.dk
Telefon: +45 72196087
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.soefartsstyrelsen.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/355468
Del II: Genstand
Værft aftale for Søfartsstyrelsens inspektionsfartøj POUL LØWENØRN
Aftalen for værft til Søfartsstyrelsens inspektionsfartøj POUL LØWENØRN dækker primærtover at fartøjet skal have foretaget mellemsyn med ca. 2,5 års mellemrum og hovedsyn med ca. 5 års mellemrum. Aftalen dækker alle former for arbejder udført i forbindelse med syn, samt alle typer af ad hoc værft arbejde, herunder ifm. havari og andre uforudsete opgaver, der opstår behov for i aftalens løbetid. Søfartsstyrelsen gør opmærksom på at POUL LØWENØRN ikke er certificeret til at sejle uden for dansk farvand, hvorfor den tilbudte værft kapacitet skal kunne tilgås uden at forlade dansk farvand.
Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling efter udbudslovens §§61-66. Ordregiverforbeholder sig retten til at tildele på baggrund af de indledende tilbud (INDO).
POUL LØWENØRN er statens inspektionsfartøj. Skibet beskæftiger sig med at vedligeholdeog skifte flydende og stationær afmærkning i de danske farvande samt udførerspecialopgaver som fx sø opmåling, dykkeropgaver og sø redning i samarbejde med andreministerier. Skibet deltager desuden ofte i forskellige forskningsopgaver og forsøg.
Skibs navn POUL LØWENØRN
Flagstat. Dansk
Søfartsstyrelsens nr. D 3912
IMO nr. 9250969
Kaldesignal OZZX
Reder Søfartsstyrelsen
Byggeværft Esbjerg Oilfield Services
Byggeår 2001
Klasse Lloyds Register
Klassebetegnelser 100A1 ICE CLASS 1 A
Hoveddimensioner:
Længde overalt 53,44 m
Længde pp. 47.00 m
Bredde moulded 10,55 m
Dybgang til under køl 3,314 m
Deplacement til sommerdybgang 1203,57 t
Let skibs vægt 739,18 t
Dødvægt til sommer dybgang 464,39 t
Brutto tonnage 829 bt
Netto tonnage 248 nt.
Maskineri:
Skibet er diesel elektrisk med 2 stk. Aquamaster fremdrivnings anlæg, type US 1701, hver på749 kw.
Der er 2 stk. Ulstein bovpropeller type T 7398/99, hver på 187 kw.
Til el. produktion er der 4 stk. Cummins dieselmotorer.
2. stk. 14 cyl. Cummins KTA 50-D på 1485 HP.
2. stk. 12 cyl. Cummins VTA-28-D på 750 HP.
Begrænsningen af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter en samlet afvejning på baggrund af hvilke ansøgere der 1) har dokumenteret de mest relevante sammenlignelige referencer jf. beskrivelsen i punkt II.1.4 og II.2.4, samt beskrivelsen i kravspecifikationen, 2)har dokumenteret de mest relevante/egnede produktionsfaciliteter, samt 3) i hvilket omfang ansøgerne råder over én eller flere arbejdsformænd, der kan tale og forstå dansk.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
1) En liste over de 3 betydeligste sammenlignelige leverancer. Referencerne må ikke være ældre end 5 år.
Kun referencer, der vedrører leverancer, som er udført på ansøgningstidspunktet, vil blive
taget i betragtning for at vurdere hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante sammenlignelige leverancer, og om mindstekravene til teknisk og faglig kapacitet er opfyldt jf. nedenstående.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af hvilke sammenlignelige relevante arbejder der har været udført under leverancen, ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen, den økonomiske samlede værdi af leverancen (beløb i dkk), navnet på kunden (modtager), navnet på skibet, skibstypen, længde-, bredde- og dybdemål for skibet, oplysning om fremdrivningssystem, samt klasseregler.
2) En beskrivelse af ansøgers faciliteter til brug for arbejdet, herunder beskrivelse af dokfaciliteter som værftet råder over og som kan tilgås uden at forlade dansk farvand, fx i forhold til overdækning, varmestyring og ventilation, værkstedsfaciliteter og nærhed af disse i forhold til dokfaciliteter, beskrivelse af kajanlæg, samt krankapaciteter, fx i forhold til antal, typer og løftekapacitet.
3) En beskrivelse af, om værftet kan udføre klassegodkendt arbejde under klassifikationsselskabet Lloyds Register, hvor POUL LØWENØRN er klasset.
4) En beskrivelse af i hvilket omfang ansøger råder over projektledere og arbejdsformænd, der kan tale og forstå dansk.
Ansøgeren skal som minimum kunne dokumentere 1) mindst én reference, der dokumenterer erfaring med sammenlignelige opgaver, 2), at der rådes over en dok, som kan tilgås fra danske farvande, og hvor skibet kan tørlægges med mulighed for overdækning og opvarmning for aktuelle arbejder på skibet, at der forefindes monteringskaj med adgang for lastbil med en normal lastet 20ft container (20 TEU), samt at der rådes over en kran som kan løfte en normal lastet 20ft container, 3) at værftet kan udføre klassegodkendt arbejde underklassifikationsselskabet Lloyds Register, 4) at værftet råder over en eller flere projektledere, der kan tale og forstå dansk, 5) at ansøgeren har truffet foranstaltninger til sikring af kvalitet, miljø og arbejdsmiljø, som ansøgeren vil anvende ved udførelsen af rammeaftalen, f.eks. i henhold til ISO9001, ISO14001, ISO 45001/OHSAS18001, eller tilsvarende.
I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
I relation til punkt III.1.3) bemærkes, at Søfartsstyrelsen har vurderet, at det er nødvendigt at tage stilling til referencer, som er op til 5 år gamle med henblik på at sikre tilstrækkelig konkurrence, idet der er tale om en ydelse, der sjældent udbydes, jf. udbudsloven § 155, stk.1, nr. 2.
Vedrørende pkt. II.1.5): Rammeaftalens anslåede værdi er kr. 4,5 mio., mens rammeaftalens maksimale værdi er kr. 9 mio. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerhed om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for Søfartsstyrelsens mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid.
Ordregiver anvender udbudsformen udbud med forhandling med afsæt i udbudslovens § 61stk.1, c), med særlig henvisning til opgavens art, og ordregivers ufuldstændige fornemmelse af hvilke krav markedet kan opfylde, herunder ift. rammeaftalens retlige forhold.
Ansøger skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148,stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af rammeaftalen skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en ansøger ellertilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt.
En ansøger, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en ansøger, hvis ordregiver har meddelt ansøger, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkeligdokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkeligdokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at ansøger ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135,stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at ansøger ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at ansøgeren ikke er omfattet af § 135,stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikkealle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis ansøger, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fradagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2,eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres foruden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid medudbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk