Fakta om udbudet
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
(13.04.2022)
A&H Medical
Brøndby
Udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse vedr. anskaffelsen af en autoklave til Hospitalsapoteket, Region Midtjylland
Region Midtjylland
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Sanne Koefoed
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://rm.dk
Del II: Genstand
Udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse vedr. anskaffelsen af en autoklave til Hospitalsapoteket, Region Midtjylland
Nærværende udbud vedrører indkøb af én (1) autoklave inklusiv vakuumpumpe og dampgenerator, to (2) transportvogne, én (1) indsats, én (1) indsats (option), serviceaftale (option) og uddannelse til Nyt Hospitalsapotek, Region Midtjylland.
Skejby, Aarhus.
Ordregiver fremstiller medicin til AUH i henhold til EU-GMP herunder BEK 477 (BEK nr. 477 af 08/05/2013 Bekendtgørelse om færdigtilberedning af lægemidler på sygehusapoteker). Derudover leverer Ordregiver medicin til sygehuse i regionen og patienter i hjemmet.
I forbindelse med etableringen af det nye hospitalsapotek i Skejby (NHA) skal der indkøbes en ny autoklave. Autoklaven skal kunne godkendes til at stå i et renrum af klasse C (se Eudralex – Bind 4 – Bilag 1 Fremstilling og sterile lægemidler (Udkast 2. december 2020) og Eudralex – Bind 4 – Kapitel 3 Lokaler og udstyr, 1. marts 2015) til autoklaveringsredskaber og til terminalsterilisering af færdige produkter.
Dette udbud vedrører indkøb af:
- Én (1) autoklave inklusive vakuumpumpe og dampgenerator
- To (2) transportvogne
- En (1) indsats + en (1) indsats (option)
- Serviceaftale (option), jf. pkt. Appendix C
- Uddannelse, jf. pkt. Udkast til kontrakt afsnit 1.7
1. Ordregiver kan som option aktivere Serviceaftalen jf. Appendix C – Service Agreement i år 2,3 og 4.
2. Ordregiver kan som option forlænge Serviceaftalen jf. Appendix C i år 5,6 og 7.
3. Ordregiver kan som option forlænge Serviceaftalen jf. Appendix C i år 8,9 og 10.
4. Ordregiver har som option mulighed for at købe én indsats jf. Appendix J – Price List, fane A.
Del IV: Procedure
- Ingen tilbud eller egnede tilbud/anmodninger om deltagelse i forbindelse med offentligt udbud
Region Midtjylland har ved udbudsbekendtgørelse 2021/S 235-616123 som offentligt udbud, udbudt nærværende kontrakt om levering af en autoklave med tilhørende dele og optioner. Ved tilbudsfristens udløb modtog Region Midtjylland kun et tilbud, som måtte erklæres ikkeforskriftsmæssigt, da tilbuddet ikke levede op til kravene i udbudsmaterialet. Herefter har Region Midtjylland gennemført udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, jf. Udbudslovens § 61, stk. 2, nr. 1 samt § 61, stk. 4.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
By: Brøndby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
By: Finder ikke anvendelse
Land: Danmark
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Jf. § 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,stk.4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §185,stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk, jf. § 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk