Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Vindere
(29.04.2022)
Chantier Naval Couach
Bordeaux
Kontrakttillæg til kontrakt om anskaffelse af motorredningsbåd
Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Nikolaj Lysebjerg Hansen
E-mail: niha@kammeradvokaten.dk
Telefon: +45 61245133
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Kontrakttillæg til kontrakt om anskaffelse af motorredningsbåd
Forsvarsministeriet, Materiel og Indkøbsstyrelsen har indgået en kontrakt med Chantier Naval Couach (Fr) om anskaffelse af en motorredningsbåd til Kystredningstjenesten, jf. ordretildelingsbekendtgørelse nr. 2021/S 117-305828. FMI ønsker nu at indgå et kontrakttillæg til denne kontrakt.
kontrakttillægget vedrører ændringer til bådens tekniske konfiguration, primært relateret til bådens fart, samt en udskydelse af leveringsfristen som følge af navnlig nævnte tekniske ændringer samt omstændigheder relateret til situationen i Ukraine. Den totale kontraktpris vil blive nedsat med ca. 140.000 Euro som følge af de pågældende ændringer.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Det er FMI’s vurdering, at det pågældende kontrakttillæg omfatter ændringer til kontrakten, som ikke har karakter af ændring af grundlæggende elementer. Der er primært tale om ændringer af mindre tekniske detaljer ved redningsbådens konfiguration, samt en udskydelse af leveringsfristen som følge af navnlig
disse ændringer og diverse omstændigheder relateret til navnlig begivenhederne i Ukraine.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 511 791 410 00026 RCS Bordeaux
By: Bordeaux
NUTS-kode: FR France
Land: Frankrig
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35921095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 2, (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Ti-dende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.3.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.3.1).
Postadresse: Carl Jakobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/