Fakta om udbudet
Udbyder
Odense Kommune
Udbud af arbejdsbeklædning til sundhedsfagligt personale
Odense Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 35209115
Postadresse: Flakhaven 2
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
E-mail: sigki@odense.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/
Del II: Genstand
Udbud af arbejdsbeklædning til sundhedsfagligt personale
Udbuddet vedrører levering af vask og af leje af arbejdsbeklædning til sundhedsfagligt personale i Odense Kommune. Aftalen omfatter den komplette varetagelse af leje og vask af beklædning på leverandørens vaskeri, herunder afhentning og tilbagelevering af beklædning, samt logistikken mellem vaskeriet og angivne afhentningssteder i Odense Kommune.
Udbuddet vedrører levering af vask og af leje af arbejdsbeklædning til sundhedsfagligt personale i Odense Kommune, jf. punkt 2. i udbudsbetingelser. Aftalen omfatter den komplette varetagelse af leje og vask af beklædning på leverandørens vaskeri, herunder afhentning og tilbagelevering af beklædning, samt logistikken mellem vaskeriet og angivne afhentningssteder i Odense Kommune. De af udbuddets omfattede enheder og institutioner, samt afhentnings- og leveringssteder i Odense Kommune fremgår af Bilag 2. Aftalen omfatter ca. 2.300 faste medarbejdere og ca. 450 anvendte vikarer, jf. Bilag A – Tilbudslisten, fane ”Forbrugsopgørelse”. Levering af vask og leje af beklædning til sundhedsfagligt personale skal ske i overensstemmelse med Bilag 1 - kravspecifikationen, og Bilag A - Tilbudslisten, i nærværende udbudsmateriale.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
På baggrund af en række indsigelser fra en forbigået tilbudsgiver har ordregiver gennemgået tildelingskriterierne i udbudsmaterialet for at kunne fastslå, om der var behov for en fornyet tilbudsevaluering. Ved gennemgang identificerede ordregiver et ulovligt tildelingskriterium (Minimering af miljø- og klimabelastning), hvor det vægtes positivt, at tilbudsgiver har vedtaget konkrete initiativer, som har en effekt på miljø- og klimabelastningen generelt og altså ikke alene i relation til kontrakten. På den baggrund tilbagekalder Ordregiver hermed tildelingsbeslutningen og annullerer udbudsprocessen. Ordregiver forventer at offentliggøre nyt udbudsmateriale snarest muligt.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk