Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6b073613-758f-47bc-8422-16b288814e66/publicMaterial
Udbyder
Norlys Holding A/S
Vindere
(24.03.2023)
Kolektor Etra d.o.o.
Ljubljana
EU-udbud af krafttransformere
Norlys Holding A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 25 48 21 90
Postadresse: Tietgensvej 4
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8600
Land: Danmark
Kontaktperson: Christina Vestergaard Larsen
E-mail: chrlar@norlys.dk
Telefon: +45 30189694
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://norlys.dk
CVR-nummer: 25154150
Postadresse: Edison Park 1
By: Esbjerg N
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Kontaktperson: Christina Vestergaard Larsen
E-mail: chrlar@norlys.dk
Telefon: +45 30189694
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://n1.dk
CVR-nummer: 29312435
Postadresse: Edison Park 1
By: Esbjerg N
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 6715
Land: Danmark
Kontaktperson: Christina Vestergaard Larsen
E-mail: chrlar@norlys.dk
Telefon: +45 30189694
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://n1.dk
Del II: Genstand
EU-udbud af krafttransformere
Ordregiver har behov for anskaffelse af krafttransformere til hele forsyningsområdet.
Norlys Holding A/S udbyder Aftalen på vegne af:
- Norlys Holding A/S, Tietgensvej 4, 8600 Silkeborg CVR-nr. 25 48 21 90
- N1 A/S, Edison Park 1, 6715 Esbjerg N CVR-nr. 25 15 41 50
- N1 Randers A/S, Edison Park 1, 6715 Esbjerg N, CVR-nr. 29 31 24 35,
De tre selskaber fra Norlys kan hver især trække på Aftalerne efter behov. Norlys Holding A/S er den ansvarlige for udbuddets tilrettelæggelse og gennemførelse, og Aftalerne indgås af alle tre selskaber. Fra aftalestart vil det primært være Norlys Holding A/S og N1 A/S der trækker på aftalerne. N1 Randers A/S træk på aftalerne vil udgøre en mindre del af det samlede behov. Grundet planlagte system- og organisationsændringer i løbet af aftaleperioden, forventes det, at det primært på sigt vil være Norlys Holding A/S, der vil trække på aftalen på vegne af alle tre selskaber.
Delaftale 1: HSS-TA21
Indkøb af 1 stk. 60/10 kV, 20 MVA transformer til levering i februar 2024.
For yderligere oplysninger henvises til udbudsmaterialet.
Ordregiver vil samlet set prækvalificere op til 5 Ansøgere for hver delaftale. Hvis flere end 5 Ansøgere opfylder betingelserne for deltagelse pr. delaftale, udvælges de Ansøgere, der har de mest sammenligne og relevante referencer for den udbudte opgave.
I forbindelse med udvælgelsen vil Ordregiver lægge positiv vægt på erfaring med følgende referenceområder:
- Leverancer der indeholder flest af de udbudte typer krafttransformere
- Antal leverede krafttransformere af de udbudte typer
Ansøger kan maksimalt angive fem (5) referencer pr. delaftale. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette er også gældende for et konsortium, et joint venture eller andre sammenslutninger af virksomheder, eller såfremt Ansøger baserer sin tekniske og faglige kapacitet på en underleverandør.
Såfremt Ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de seneste fem (5) referencer.
Delaftale 2: SKE-KT22
Indkøb af 1 stk. 60/20 kV, 20 MVA transformer til levering i januar 2024.
For yderligere oplysninger henvises til udbudsmaterialet.
Ordregiver vil samlet set prækvalificere op til 5 Ansøgere for hver delaftale. Hvis flere end 5 Ansøgere opfylder betingelserne for deltagelse pr. delaftale, udvælges de Ansøgere, der har de mest sammenligne og relevante referencer for den udbudte opgave.
I forbindelse med udvælgelsen vil Ordregiver lægge positiv vægt på erfaring med følgende referenceområder:
- Leverancer der indeholder flest af de udbudte typer krafttransformere
- Antal leverede krafttransformere af de udbudte typer
Ansøger kan maksimalt angive fem (5) referencer pr. delaftale. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette er også gældende for et konsortium, et joint venture eller andre sammenslutninger af virksomheder, eller såfremt Ansøger baserer sin tekniske og faglige kapacitet på en underleverandør.
Såfremt Ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de seneste fem (5) referencer.
Delaftale 3: LYK-KT21, GLS-KT21-4 og NN-KT21-22
Indkøb af 1 stk. 60/10 kV, 25 MVA transformer til levering i juni 2024. Optioner: 4 stk. 60/10 kV, 40 MVA transformer og 2 stk. 60/10 kV, 31,5 MVA transformer til levering 18 måneder fra ordre.
For yderligere oplysninger henvises til udbudsmaterialet.
Ordregiver vil samlet set prækvalificere op til 5 Ansøgere for hver delaftale. Hvis flere end 5 Ansøgere opfylder betingelserne for deltagelse pr. delaftale, udvælges de Ansøgere, der har de mest sammenligne og relevante referencer for den udbudte opgave.
I forbindelse med udvælgelsen vil Ordregiver lægge positiv vægt på erfaring med følgende referenceområder:
- Leverancer der indeholder flest af de udbudte typer krafttransformere
- Antal leverede krafttransformere af de udbudte typer
Ansøger kan maksimalt angive fem (5) referencer pr. delaftale. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette er også gældende for et konsortium, et joint venture eller andre sammenslutninger af virksomheder, eller såfremt Ansøger baserer sin tekniske og faglige kapacitet på en underleverandør.
Såfremt Ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de seneste fem (5) referencer.
Norlys har ret men ikke pligt til at gøre brug af optionerne i delaftale 3. Såfremt Norlys ønsker at gøre brug af optionerne, skal Norlys give Leverandøren skriftlig meddelelse herom senest den 31. december 2023. I den skriftlige meddelelse skal Norlys angive, hvilke optioner Norlys ønsker at benytte sig sig af. Den skriftlige meddelelse skal betragtes som en ordre og leveringstiden for hver enkelt transformer bestilt som følge af udnyttelsen af en option, er 18 måneder regnet fra den dato hvor den skriftlige meddelelse er afsendt fra Norlys og til Leverandøren.
Delaftale 4: LND-KT21, SBS-KT21, RHJ-KT21 og RKØ-KT21
Indkøb af 1 stk. 60/15 kV, 20 MVA transformer til levering i april 2024, 1 stk. 60/15 kV, 20 MVA transformer til levering i marts 2024, 1 stk. 60/15 kV, 20 MVA transformer til levering i maj 2024 og som option 1 stk. 60/15 kV, 20 MVA transformer til levering i juni 2024
For yderligere oplysninger henvises til udbudsmaterialet.
Ordregiver vil samlet set prækvalificere op til 5 Ansøgere for hver delaftale. Hvis flere end 5 Ansøgere opfylder betingelserne for deltagelse pr. delaftale, udvælges de Ansøgere, der har de mest sammenligne og relevante referencer for den udbudte opgave.
I forbindelse med udvælgelsen vil Ordregiver lægge positiv vægt på erfaring med følgende referenceområder:
- Leverancer der indeholder flest af de udbudte typer krafttransformere
- Antal leverede krafttransformere af de udbudte typer
Ansøger kan maksimalt angive fem (5) referencer pr. delaftale. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette er også gældende for et konsortium, et joint venture eller andre sammenslutninger af virksomheder, eller såfremt Ansøger baserer sin tekniske og faglige kapacitet på en underleverandør.
Såfremt Ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de seneste fem (5) referencer.
Norlys har ret men ikke pligt til at gøre brug af optionen i delaftale 4. Såfremt Norlys ønsker at gøre brug af optionen, skal Norlys give Leverandøren skriftlig meddelelse herom senest den 31. december 2023. I den skriftlige meddelelse skal Norlys angive, hvilke optioner Norlys ønsker at benytte sig sig af. Den skriftlige meddelelse skal betragtes som en ordre og leveringstiden for hver enkelt transformer bestilt som følge af udnyttelsen af en option, er 18 måneder regnet fra den dato hvor den skriftlige meddelelse er afsendt fra Norlys og til Leverandøren.
Delaftale 5: Rammeaftale
Delaftale 5 indgås som rammeaftaler med alle prækvalificerede ansøgere til Delaftale 5 til at varetage de heraf omfattede krafttransformere. Konkurrencen genåbnes således ved hver konkret ordre inden for rammerne af betingelserne i Bilag L - Miniudbudsmateriale, udkast.
Den estimerede samlede volumen af Rammeaftalen inkl. optioner er: 10-20 stk. krafttransformere pr. år og i alt 70-140 krafttransformere. Endvidere forbeholder Ordregiver sig ret til at udbyde én eller flere kraftransformere på én gang.
Estimatet er Ordregivers bedste bud ud fra historisk forbrug samt forventet øget aktivitet. Estimaterne er samtidig beregnet ud fra en forventning om, at det årlige forbrug ved slutningen af ordreperioden er højere end ved starten af ordreperioden. Estimatet er ikke bindende for Ordregiver.
Den maksimale samlede volumen af Rammeaftalen inkl. optioner er: 175 stk. krafttransformere.
Ordregiver kan som option beslutte at forlænge Aftalen på uændret vilkår op til 2 gange, med op til 12 måneder for hver forlængelse.
Ordregiver er berettiget til et udnytte de udbudte optioner, hvorfor Tilbudsgiveren er forpligtiget til at acceptere udnyttelsen af disse.
Ordregiver skal give Leverandøren skriftlig meddelelse senest 6 måneder før en option ønskes udnyttet.
Ordregiver vil samlet set prækvalificere op til 5 Ansøgere for hver delaftale. Hvis flere end 5 Ansøgere opfylder betingelserne for deltagelse pr. delaftale, udvælges de Ansøgere, der har de mest sammenligne og relevante referencer for den udbudte opgave.
I forbindelse med udvælgelsen vil Ordregiver lægge positiv vægt på erfaring med følgende referenceområder:
- Leverancer der indeholder flest af de udbudte typer krafttransformere
- Antal leverede krafttransformere af de udbudte typer
Ansøger kan maksimalt angive fem (5) referencer pr. delaftale. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette er også gældende for et konsortium, et joint venture eller andre sammenslutninger af virksomheder, eller såfremt Ansøger baserer sin tekniske og faglige kapacitet på en underleverandør.
Såfremt Ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de seneste fem (5) referencer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal i ESPD'et oplyse egenkapital og soliditetsgrad for hvert af de seneste to afsluttede og reviderede regnskabsår.
Det et mindste krav at:
- Ansøger har en positiv egenkapital i hvert af de seneste to afsluttede og reviderede regnskabsår.
- Ansøger har en soliditetsgrad på 20 % i hvert af de seneste to afsluttede og reviderede regnskabsår.
Ansøger bedes oplyse følgende pr. reference:
- Modtager af leverancen herunder oplysninger om virksomhedstype.
- Beskrivelse af leverancen, herunder leveringssted, specifikation af det leverende produkt (størrelse, korrosionsklasse, støjniveau angivet i dB(A)) samt antal. Også gerne oplysninger om leverancen er udført i henhold til en rammeaftale eller enkeltstående levering samt gerne ca. økonomisk omfang af leverancen.
- Angivelse af årstal eller periode for udførelsen af leverancen.
Det er et mindstekrav, at ansøger kan påvise mindst tre (3) sammenlignelige referencer inden for de seneste tre (3) år, der dokumenterer Ansøgers betydeligste referencer af 50-72,5 kV krafttransformere, som er tilsvarende de udbudte.
Ordregiver vil samlet set prækvalificere op til 5 Ansøgere for hver delaftale. Hvis flere end 5 Ansøgere opfylder betingelserne for deltagelse pr. delaftale, udvælges de Ansøgere, der har de mest sammenligne og relevante referencer for den udbudte opgave.
I forbindelse med udvælgelsen vil Ordregiver lægge positiv vægt på de erfaring med følgende referenceområder:
- Leverancer der indeholder flest af de udbudte typer krafttransformere
- Antal leverede krafttransformere af de udbudte typer
Ansøger kan maksimalt angive fem (5) referencer pr. delaftale. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette er også gældende for et konsortium, et joint venture eller andre sammenslutninger af virksomheder, eller såfremt Ansøger baserer sin tekniske og faglige kapacitet på en underleverandør.
Såfremt Ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de seneste fem (5) referencer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i prækvalifikationen gennemføres elektronisk via Ethics ved udfyldelse af ESPD’et. Ansøger skal registrere sig i Ethics og udfylde ESPD’et.
ESPD'et er et foreløbigt bevis for at ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 - 6 jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10 samt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136, jf. implementeringsbekendtgørelses § 10. Ansøger skal oplyse virksomhedens navn, CVR nr., postadresse og kontaktperson.
Krav til ESPD dokumentation fremgår af udbudsbetingelserne. Ordregiver indhenter dokumentation jf. prækvalifikationsmaterialets for udelukkelse og egnethed i umiddelbar forlængelse af prækvalifikationen.
Ordregiver forbeholder sig retten, til at tildele aftaler på baggrund af det indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger.
For yderligere oplysninger henvises til udbudsmaterialet.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk