Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
Driftsudbud 2021 - Servicering af glatførestationer (genudbud)
(12.08.2022)
Strøm Hansen A/S
Nørresundby
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 21-06-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 24-06-2022
Time: 12:00
IV.2.7
I stedet for:
Dato: 21-06-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 24-06-2022
Time: 12:00
Driftsudbud 2021 - Servicering af glatførestationer (genudbud)
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 60729018
Postadresse: Niels Bohrs Vej 20
By: Aalborg Øst
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Ernfelt Poulsen
E-mail: aea@vd.dk
Telefon: +45 72443333
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://vejdirektoratet.dk
Del II: Genstand
Driftsudbud 2021 - Servicering af glatførestationer (genudbud)
Udbuddet omhandler de opgaver, der relaterer sig til servicering af glatførestationer langs statsvejnettet og enkelte kommuneveje i hele landet. Overordnet omfatter de udbudte opgaver driftsovervågning, forbyggende vedligehold i form af årlige kontrolmålinger, afhjælpende vedligehold samt vagtordning.
Se beskrivelse under afsnit II.1.4.
Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal fremsende oplysninger om virksomhedens omsætning for det seneste regnskabsår i udfyldt "Det fælles europæiske udbudsdokument" (ESPD).
Den påtænkte vinder af udbuddet skal inden tildeling, som dokumentation for omsætning fremsende kopi af årsregnskab eller revisorpåtegnet oplysning om årsomsætning.
For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, henvises til Udbudslovens § 154, stk. 2.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder eller baserer sig på andre virksomheders formåen, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed i separat ESPD, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde minimumskravet. Støttende enheder, der stiller økonomisk og finansiel kapacitet til rådighed hæfter solidarisk med tilbudsgiver, jf. Udbudsloven § 144, stk. 6.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Minimumskrav til egnethed: Omsætning for seneste regnskabsår skal være mindst 26 mio. DKK.
i) Referencer indenfor alle relevante arbejdsområder:
Tilbudsgiver skal angive mindst en reference, der dokumenterer erfaring med udførelse af følgende seks erfaringsområder: I) driftsovervågning, II) forebyggende vedligehold, III) afhjælpende vedligehold, IV) fejlsøgning, V) konfigurering af netværks interface og VI) vagtordning.
Erfaringen kan komme fra én eller flere referencer, blot alle seks erfaringsområder er indeholdt. Opgaven skal være udført indenfor de seneste 5 år. Ordregiver tillader referencer indtil 5 år tilbage af hensyn til konkurrencesituationen i markedet.
Tilbudsgiver skal i ESPD'ets beskrivelsesfelt redegøre for de enkelte referencer med angivelse af projektnavn, kunde, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet herunder hvilke af de seks erfaringsområder referencen angår. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver.
ii) Uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer:
Der stilles som teknisk og fagligt egnethedskrav, at tilbudsgiver som minimum råder over nedenstående antal medarbejdere med følgende uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer:
-minimum en entrepriseleder, der opfylder følgende:
Uddannelse som elektroniktekniker, elektronikfagtekniker, el-ingeniør eller el-installatør.
Supplerende dokumenteret lederuddannelse
Min. 3 års erfaring med entrepriseledelse
-minimum en specialist, der opfylder følgende:
Uddannelse enten som elektroniktekniker, elektronikfagtekniker, el-ingeniør eller el-installatør
Min. 5 års erfaring med tekniske løsninger indenfor drift og vedligeholdelse af svagstrømstekniske kredsløb
L-AUS (Lavspændings Arbejde Under Spænding) kursus
-minimum tre serviceteknikere, der opfylder følgende:
Faglært indenfor svagstrømsteknik f.eks. elektroniktekniker, elektronikmekaniker, el-installatør eller elektriker
Min. 2 års erfaring som servicetekniker indenfor drift og vedligeholdelse af svagstrømstekniske kredsløb
L-AUS (Lavspændings Arbejde Under Spænding) kursus
Tilbudsgiver skal i ESPD’et alene angive ”kravet opfyldes” eller lignende, hvis tilbudsgiver råder over medarbejdere med de ovenfor anførte uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer eller ”kravet opfyldes ikke” eller lignende, hvis tilbudsgiver ikke råder over medarbejdere med de ovenfor anførte uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sit tilbud på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Se ovenfor.
Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konvention nr. 94.
Udbudsmaterialet indeholder krav om, at leverandøren skal beskæftige lærlinge.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang ved åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
3. kvartal 2027.
Tilbud skal afgives på dansk.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven §§ 135 - 136, er udelukkelsesgrundene anført i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2, gældende for udbuddet.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører eller baserer sig på støttende enheder, skal der afleveres ESPD for hver enkelt juridiske enhed.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende virksomheder hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at vedlægge udfyldt støtteerklæring med tilsagn om solidarisk hæftelse, såfremt økonomisk og finansiel kapacitet stilles til rådighed.
Støtte- og konsortieerklæring kan vedlægges ved tilbuddet eller fremsendes sammen med den endelige dokumentation.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, Bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4.
Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under Aktuelle udbud.
Hasteproceduren i udbudslovens § 57, stk. 5 anvendes, idet der foreligger et akut behov hos Vejdirektoratet, der nødvendiggør, at minimumsfristen forkortes til 15 dage.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: DK-8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
By: N/A
Land: Danmark
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12.5.2010, medefterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 02.06.2016.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgereom, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kortredegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidendeom, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen erblevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivereom, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kortredegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvorordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk.2.
4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning om kontraktensvidereførelse, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov omKlagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: DK-2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk