23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 250-459097
Offentliggjort
28.12.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Reparation og vedligeholdelse af skibe


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2009/81/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1
Att: Kirstine Rosendahl Povlsen
2750 Ballerup
DANMARK

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/54803722.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/54803722.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/54803722.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/54803722.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/54803722.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Periodisk eftersyn af patruljefartøjerne HAVFRUEN og NAJADEN.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Opgaven omfatter periodisk eftersyn af patruljefartøjerne P522 HAVFRUEN og P523 NAJADEN.
De periodiske eftersyn udbydes som delaftaler. Der kan bydes ind på begge delaftaler eller blot på et enkelt.
Synene er sikkerheds- og vedligeholdelsesmæssige gennemgange af skibene med udbedring af skader, slid, mv. Synene inkluderer adskillelse af væsentlige mekaniske dele.
Skibene ligger til daglig i Flådestation Korsør. Skibene er glasfiber sandwichkonstruktion og er bygget i hhv. 2006 (HAVFRUEN) og i 2007 (NAJADEN).
Skibene er af DIANA-Kl. Klassens tekniske hoveddata er:
Længde: 43,0 m
Bredde: 8,2 m
Dybde: 2,0 m
Deplacement: 185
Skibene er til rådighed for gennemførelse af eftersyn:
P522 HAVFRUEN: 24/5-2016 — 16/6-2016
P523 NAJADEN: 23/8-2016 — 15/9-2016
Procedure:

For at deltage i opgaven indsættes dette link i din internet browser: http://permalink.mercell.com/54803722.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du adgang til alle dokumenter og informationer om opgaven. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50241000, 50240000

II.1.7) Oplysninger om underentreprise
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
2 delaftaler.
II.2.2) Oplysninger om optioner
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Periodisk eftersyn af patruljefartøjet P522 HAVFRUEN
1) Kort beskrivelse
Delaftalen omfatter periodisk eftersyn af patruljefartøjet P522 HAVFRUEN.
Synet er en sikkerheds- og vedligeholdelsesmæssig gennemgang af skibet med udbedring af skader, slid, mv. Synet inkluderer adskillelse af væsentlige mekaniske dele.
Skibet er til rådighed for gennemførelse af eftersyn i perioden fra den 24/5-2016 til den 16/6-2016.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50241000, 50240000

3) Mængde eller omfang
1.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Periodisk eftersyn af patruljefartøjet P523 NAJADEN
1) Kort beskrivelse
Delaftalen omfatter periodisk eftersyn af patruljefartøjet P523 NAJADEN
Synet er en sikkerheds- og vedligeholdelsesmæssig gennemgang af skibet med udbedring af skader, slid, mv. Synet inkluderer adskillelse af væsentlige mekaniske dele.
Skibet er til rådighed for gennemførelse af eftersyn i perioden fra den 23/8-2016 til den 15/9-2016.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50241000, 50240000

3) Mængde eller omfang
1.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fakturering skal ske i overensstemmelse med de til enhver tid gældende danske regler på området. Pt. fastsætter lovbekendtgørelse nr. 798/2007, at fakturering skal ske elektronisk. De præcise krav hertil vil blive fastslået i kontrakten.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der er ikke krav om nogen særlig retlig form.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår, som gælder for opfyldelse af kontrakten, især mht. forsyningssikkerhed og informationssikkerhed:
Der stilles krav om, at virksomheden og virksomhedens ansatte opnår sikkerhedsgodkendelse fra Forsvarets Efterretningstjeneste, jf. statsministeriets sikkerhedscirkulære (CIS nr. 10338 af 17.12.2014). Værftet vil have pligt til at sikre sig, at det alene er sikkerhedsgodkendt personel, som har adgang til klassificerede oplysninger eller materiel som led i opfyldelse af kontrakten.
Yderligere gøres der opmærksom på, at kontrakten vil omfatte en arbejdsklausul, der pålægger leverandøren at sikre, at både egne samt eventuelle underleverandørers medarbejdere har løn- og arbejdsvilkår, der i henhold til en gældende overenskomst, voldgiftskeneldelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres. Leverandøren vil kontraktligt være forpligtet til at dokumentere, at arbejdsklausulen overholdes, og en manglende overholdelse arbejdsklausulen kan medføre sanktioner i form af tilbageholdelseskrav, bøder samt mulig ophævelse af kontrakten.
III.1.5) Oplysninger om sikkerhedsgodkendelse:
For ansøgere, der endnu ikke er sikkerhedsgodkendt, er fristen for godkendelse: 18.4.2016
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) Personlige forhold
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet

Kriterier angående de økonomiske aktørers økonomiske og finansielle formåen (som kan føre til, at de udelukkes)

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Det seneste årsgodkendte regnskab, der viser egenkapital, omsætning og soliditetsgrad. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysninger gives for hver enkelt virksomheder. Ansøger kan med fordel anvende det skema, som ordregiver har vedlagt prækvalifikationsmaterialet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøger skal i det seneste regnskabsår have en soliditetsgrad på mindst 5 %.
III.2.3) Teknisk og/eller faglig kapacitet

Kriterier angående de økonomiske operatørers tekniske og/eller faglige formåen (som kan føre til, at de udelukkes)

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Fremlæggelse af referenceliste over de betydeligste lignende tidligere leverancer på glasfiber samdwichkonstruktion, som ansøger har udført indenfor de seneste 5 år, gerne med angivelse af beløb og tidspunkter, samt hvis muligt, modtageren af ydelsen. Ansøger kan med fordel anvende det skema, som ordregiver har vedlagt prækvalifikationsmaterialet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves
Ansøger skal dokumentere erfaring med udførelse af eftersyns-, vedligeholdelses- og reparationsarbejder på glasfiber sandwich-konstruktion. Denne erfaring dokumenteres med minimum én lignende tidligere leverance på referencelisten, der er indenfor de seneste 5 år.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt der er flere end 5 egnede ansøgere, der søger om prækvalifikation, vil begrænsning af ansøgerne, der opfordres til at afgive tilbud, ske ved en vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de bedst matchende tidligere lignende leverancer i forhold til den udbudte opgave samt den bedste soliditetsgrad. Bedst matchende tidligere lignende referencer vil blive tillagt størst vægt ved denne vurdering.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
22.1.2016 - 13:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
5.2.2016
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
Ad pkt. IV.2.1.) Tildelingskriterier:
Ved evalueringen af tilbudsgivers pris vil der blive taget højde for de omkostninger, der for Forsvaret er forbundet med, at eftersynet gennemføres på tilbudsgivers værft, således at disse i evalueringsmæssig henseende tillægges prisen i det afgivne tilbud. Dette omfatter sejltid til og fra værftet, omkostninger ved opretholdelse af fornødent vagtberedskab samt omkostninger til transport, rejsetid og ophold for Forsvarets mandskab. Dette sker alene til brug for evalueringen, og den vindende tilbudsgiver vil ikke skulle dække disse omkostninger.
Ad pkt. III.2.2.) Økonomisk og finansiel kapacitet og pkt. III.2.3.) Teknisk kapacitet:
Såfremt en ansøger i relation til vurderingen af økonomisk, finansiel og teknisk kapacitet ønsker at basere sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), hvis ansøger ikke selv lever op til mindstekravene, skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. Ansøger kan med fordel anvende de skemaer, som FMI har vedlagt prækvalifikationsmaterialet.
Arbejderne bør udføres overdækket. FMI accepterer mellemsalg.
Der vil være mulighed for at besigtige P522 HAVFRUEN og P523 NAJADEN den 16/2-2016, kl. 11:00.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1)Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2)Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
a) 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
b) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
c) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive, om den er indgivet i karensperioden. Hvis klagen ikke indgives i karensperioden, skal det angives, om der er anmodet om opsættende virkning.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22.12.2015

Send til en kollega

0.047