Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=335829&B=KA
Udbyder
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Vindere
Kontrakt om anskaffelse af mobile generatorer monteret på påhængsvogne
(15.11.2022)
Copenhagen Global ApS
Sankt Annæ Plads 11
1250 København
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 29-08-2022
Time: 13:00
Læses:
Dato: 12-09-2022
Time: 13:00
Yderligere oplysninger
Som følge af navnlig modtagede spørgsmål og behovet for at undersøge og besvare disse, har FMI valgt at udskyde tilbudsfristen.
Fristen for at indsende tilbud er således nu 12. september 2022, kl. 13.00.
Kontrakt om anskaffelse af mobile generatorer monteret på påhængsvogne
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 16287180
Postadresse: Lautrupbjerg 1
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: KAPS - Nikolaj Lysebjerg Hansen
E-mail: niha@kammeradvokaten.dk
Telefon: +45 61245133
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Kontrakt om anskaffelse af mobile generatorer monteret på påhængsvogne
Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI) ønsker at indgå kontrakt med én leverandør om levering af mobile generatorer med tilhørende påhængsvogne, som skal anvendes af Beredskabsstyrelsen til Beredskabsstyrelsens nye kommunikationsvogne.
Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI) ønsker at indgå kontrakt med én leverandør om levering af seks mobile generatorer med seks tilhørende påhængsvogne, som skal anvendes af Beredskabsstyrelsen (BRS).
De mobile generatorer med påhængsvogne skal anvendes på kommunikationsvognene som landevejskøretøj og skal kunne understøtte BRS’ operative indsatser. Det betyder, at de vil blive anvendt under operative forhold. Påhængsvognens tyngdepunkt skal være lavt af hensyn til udrykningskørsel. De mobile generatorer med påhængsvogne skal være både robuste, pålidelige, enkle samt overholde lovgivningen.
Udover ovenstående initial anskaffelse skal FMI have mulighed for at kunne bestille i alt yderligere to ekstra mobile generatorer og to ekstra tilhørende påhængsvogne.
FMI kan bestille to (2) yderligere mobile generatorer og to (2) yderligere påhængsvogne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende betalingsbetingelser. Fakturering skal ske i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning om offentlige betalinger. Dette er p.t. lovbkg. nr. 798 fra juni 2007, som stiller krav om elektronisk fakturering. De nærmere betingelser vil fremgå af kontrakten.
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen.
Kontrakten skal udføres under hensyntagen til CSR-krav og den anvendte arbejdsklausul; der henvises til anneks J for yderligere oplysninger.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Det er en forudsætning for deltagelse i udbudsproceduren, at der anvendes ESPD, jf. udbudslovens § 148. FMI kræver, at tilbudsgiver anvender ESPD som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde.
Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder, skal anvende den elektroniske version af ESPD, som er tilgængelig på EU-Supply-webportalen. ESPD’et skal udfyldes og indgives via EU-Supply -webportalen i overensstemmelse med de instrukser, der følger af EU-Supply. ESPD’et skal være underskrevet af den støttende enhed. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning (konsortier), skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den deltager, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument.
Før tildeling af kontrakten kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele kontrakten, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. Se yderligere oplysninger herom i dokumentet "Supplerende oplysninger", som er tilgængeligt på EU-Supply-webportalen, jf. pkt. I.3).
Kontrakten er ikke opdelt i delaftaler. Se begrundelse herfor i dokumentet "Supplerende oplysninger", som er tilgængeligt på EU-Supply -webportalen, jf. pkt. I.3.
For yderligere oplysninger om denne udbudsforretning henvises til dokumentet ”Supplerende oplysninger”, som er at finde på EU-Supply -webportalen, jf. pkt. I.3).
FMI yder ikke honorar til deltagerne i udbuddet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk