Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://permalink.mercell.com/55482857.aspx
Udbyder
Københavns Kommune, Koncernservice
Vindere
Delaftale 7, Galaxy anlæg
(28.01.2017)
Certego
Vesterlundvej 20
2730 Herlev
Delaftale 6, ATS anlæg
(28.01.2017)
Certego
Vesterlundvej 20
2730 Herlev
Delaftale 8, S2, S5, S10 anlæg
(28.01.2017)
G4S Security Services A/S
Roskildebej 157
2620 Albertslund
Delaftale 5, S20, S22, S25 anlæg
(28.01.2017)
G4S Security Services A/S
Roskildevej 157
2620 Albertslund
Opdateringer
I stedet for: III.2.3) Teknisk kapacitet: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers tekniske og faglige egnethed: a) Forelæggelse af en liste over de betydeligste leverancer på servicering, reparation og vedligeholdelse af AIA/ADK anlæg på mindst 1, flere eller alle af de 9 anlægstyper som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, bilag E kan anvendes hertil. Ved »betydeligste« leverancer forstås kontrakter eller kundeforhold, hvor leverandøren fra perioden efter 1.1.2014 til dags dato har faktureret en offentlig eller privat kunde for samlet mindst 200 000 DKK for servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype. Listen kan både omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter eller kundeforhold der er afsluttet eller for kontrakter eller kundeforhold der fortsat er i kraft. Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde Rammeaftalen: a) Ansøger skal, for at kunne anmode om prækvalifikation på en delaftale (anlægstype) kunne fremlægge referencer fra perioden efter 1.1.2014 og til dagsdato, der viser, at ansøger har faktureret offentlige eller private kunder for samlet mindst 200 000 DKK for servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype. Læses: III.2.3) Teknisk kapacitet: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers tekniske og faglige egnethed: a) Forelæggelse af en liste over »lignende« leverancer på servicering, reparation og vedligeholdelse af AIA/ADK anlæg på mindst 1, flere eller alle af de 8 delaftaler (anlægstyper) som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, bilag E kan anvendes hertil. Ved »lignende« leverancer forstås kontrakter eller kundeforhold, hvor leverandøren fra perioden efter 1.1.2014 til den 23.12.2015 har udført service, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype for 1 eller flere offentlige kunder eller 1 eller flere private kunder. Listen kan både omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter eller kundeforhold der er afsluttet eller for kontrakter eller kundeforhold der fortsat er i kraft. Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde Rammeaftalen: a) Ansøger skal, for at kunne anmode om prækvalifikation på en delaftale (anlægstype) kunne fremlægge referencer fra perioden efter 1.1.2014 og til 23.12.2015, der viser, at Ansøger for 1 eller flere offentlige eller private kunder har udført servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype for samlet mindst 200 000 DKK (ekskl. moms).
I stället för: III.2.3) Teknisk kapacitet: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers tekniske og faglige egnethed: a) Forelæggelse af en liste over de betydeligste leverancer på servicering, reparation og vedligeholdelse af AIA/ADK anlæg på mindst 1, flere eller alle af de 9 anlægstyper som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, bilag E kan anvendes hertil. Ved »betydeligste« leverancer forstås kontrakter eller kundeforhold, hvor leverandøren fra perioden efter 1.1.2014 til dags dato har faktureret en offentlig eller privat kunde for samlet mindst 200 000 DKK for servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype. Listen kan både omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter eller kundeforhold der er afsluttet eller for kontrakter eller kundeforhold der fortsat er i kraft. Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde Rammeaftalen: a) Ansøger skal, for at kunne anmode om prækvalifikation på en delaftale (anlægstype) kunne fremlægge referencer fra perioden efter 1.1.2014 og til dagsdato, der viser, at ansøger har faktureret offentlige eller private kunder for samlet mindst 200 000 DKK for servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype. Skall det stå: III.2.3) Teknisk kapacitet: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers tekniske og faglige egnethed: a) Forelæggelse af en liste over »lignende« leverancer på servicering, reparation og vedligeholdelse af AIA/ADK anlæg på mindst 1, flere eller alle af de 8 delaftaler (anlægstyper) som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, bilag E kan anvendes hertil. Ved »lignende« leverancer forstås kontrakter eller kundeforhold, hvor leverandøren fra perioden efter 1.1.2014 til den 23.12.2015 har udført service, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype for 1 eller flere offentlige kunder eller 1 eller flere private kunder. Listen kan både omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter eller kundeforhold der er afsluttet eller for kontrakter eller kundeforhold der fortsat er i kraft. Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde Rammeaftalen: a) Ansøger skal, for at kunne anmode om prækvalifikation på en delaftale (anlægstype) kunne fremlægge referencer fra perioden efter 1.1.2014 og til 23.12.2015, der viser, at Ansøger for 1 eller flere offentlige eller private kunder har udført servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype for samlet mindst 200 000 DKK (ekskl. moms). Övriga ytterligare upplysningar: Teksten i Udbudsbekendtgørelsen III 2.3) og Prækvalifikationsbetingelserne 6.2.3.1 litra a) og 6.2.3.2 litra a) er ændret til følgende tekst: Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers tekniske og faglige egnethed: Forelæggelse af en liste over »lignende« leverancer på servicering, reparation og vedligeholdelse af AIA/ADK anlæg på mindst 1, flere eller alle af de 8 delaftaler (anlægstyper) som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, bilag E kan anvendes hertil. Ved » lignende« leverancer forstås kontrakter eller kundeforhold, hvor leverandøren fra perioden efter 1.1.2014 til den 23.12.2015 har udført service, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype for 1 eller flere offentlige kunder eller 1 eller flere private kunder. Listen kan både omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter eller kundeforhold der er afsluttet eller for kontrakter eller kundeforhold der fortsat er i kraft. Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde Rammeaftalen: Ansøger skal, for at kunne anmode om prækvalifikation på en delaftale (anlægstype) kunne fremlægge referencer fra perioden efter 1.1.2014 og til 23.12.2015, der viser, at Ansøger for 1 eller flere offentlige eller private kunder har udført servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype for samlet mindst 200 000 DKK (ekskl. moms). Der er oploadet ny version af: — Prækval betingelser begrænset udbud på AIA og ADK I Københavns Kommune og af — bilag E Referencer og delaftaler hvor kravet referencer på 200 000 DKK er opfyldt.
Annullering af delaftale 1 på ARX, delaftale 2 på APTUS, delaftale 3 på NEDAP og delaftale 4
Det lykkedes ikke, at få indmeldt og få samlet et tilstrækkeligt antal anlæg på delaftalerne. På de 4 delaftaler er der en begrænset forventet omsætning og få anlæg. Der manglede data. Ved afdækningen af ADK anlæggene er KK desuden blevet bekendt med flere forskellige typer af ADK anlæg og dette afstedkommer et behov for en mere samlet strategi for ADK anlæg i kommunen. I forhold til IT infrastrukturen viser erfaringerne, at det kan være uhensigtsmæssigt med flere forskellige leverandører på ADK anlæggene. Der var ikke foretaget en opdeling i delaftaler, som administrativt eller funktionelt / teknisk er hensigtsmæssig. Københavns Kommune annullerede på denne baggrund udbuddet, for delaftalerne ARX, APTUS, NEDAP og NOX.
Annullering af delaftale 1 på ARX, delaftale 2 på APTUS, delaftale 3 på NEDAP og delaftale 4
Det lykkedes ikke, at få indmeldt og få samlet et tilstrækkeligt antal anlæg på delaftalerne. På de 4 delaftaler er der en begrænset forventet omsætning og få anlæg. Der manglede data. Ved afdækningen af ADK anlæggene er KK desuden blevet bekendt med flere forskellige typer af ADK anlæg og dette afstedkommer et behov for en mere samlet strategi for ADK anlæg i kommunen. I forhold til IT infrastrukturen viser erfaringerne, at det kan være uhensigtsmæssigt med flere forskellige leverandører på ADK anlæggene. Der var ikke foretaget en opdeling i delaftaler, som administrativt eller funktionelt / teknisk er hensigtsmæssig. Københavns Kommune annullerede på denne baggrund udbuddet, for delaftalerne ARX, APTUS, NEDAP og NOX.
Annullering af delaftale 1 på ARX, delaftale 2 på APTUS, delaftale 3 på NEDAP og delaftale 4
Det lykkedes ikke, at få indmeldt og få samlet et tilstrækkeligt antal anlæg på delaftalerne. På de 4 delaftaler er der en begrænset forventet omsætning og få anlæg. Der manglede data. Ved afdækningen af ADK anlæggene er KK desuden blevet bekendt med flere forskellige typer af ADK anlæg og dette afstedkommer et behov for en mere samlet strategi for ADK anlæg i kommunen. I forhold til IT infrastrukturen viser erfaringerne, at det kan være uhensigtsmæssigt med flere forskellige leverandører på ADK anlæggene. Der var ikke foretaget en opdeling i delaftaler, som administrativt eller funktionelt / teknisk er hensigtsmæssig. Københavns Kommune annullerede på denne baggrund udbuddet, for delaftalerne ARX, APTUS, NEDAP og NOX.
Annullering af delaftale 1 på ARX, delaftale 2 på APTUS, delaftale 3 på NEDAP og delaftale 4
Det lykkedes ikke, at få indmeldt og få samlet et tilstrækkeligt antal anlæg på delaftalerne. På de 4 delaftaler er der en begrænset forventet omsætning og få anlæg. Der manglede data. Ved afdækningen af ADK anlæggene er KK desuden blevet bekendt med flere forskellige typer af ADK anlæg og dette afstedkommer et behov for en mere samlet strategi for ADK anlæg i kommunen. I forhold til IT infrastrukturen viser erfaringerne, at det kan være uhensigtsmæssigt med flere forskellige leverandører på ADK anlæggene. Der var ikke foretaget en opdeling i delaftaler, som administrativt eller funktionelt / teknisk er hensigtsmæssig. Københavns Kommune annullerede på denne baggrund udbuddet, for delaftalerne ARX, APTUS, NEDAP og NOX.
Begrænset udbud på service, reparation og vedligeholdelse af AIA og ADK anlæg i Københavns Kommune
Københavns Kommune, Koncernservice
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Københavns Kommune, Koncernservice
Borups Alle 177
Att: Ulrik Forsbøl
2400 København NV
DANMARK
Telefon: +45 60377365
Mailadresse: ulrik.forsbol@ks.kk.dk
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/55482857.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/55482857.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55482857.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55482857.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55482857.aspx
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Københavns Kommune.
NUTS-kode DK01
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 32 000 000 DKKDet vurderes, at der er mellem 800-950 AIA/ADK anlæg i kommunen.
Tallet kan variere og både blive lavere og højere i aftaleperioden.
Der er 8 delaftaler.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/55482857.aspx
Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000, 50710000
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Det vurderes, at der er mellem 800-950 AIA/ADK anlæg i kommunen.
Tallet kan variere og både blive lavere og højere i aftaleperioden.
Der er 8 delaftaler og der indgås kontrakt med 1 leverandør pr. delaftale
Rammekontrakten løber i 2 år, men kan forlænges med 2 gange 12 måneder.
Samlet kan Rammekontakten løbe i op til 4 år (inklusiv optioner på forlængelse på op til 2 gange 24 måneder).
Den samlede kontraktværdi over 4 år er 32 000 000 DKK.
Anslået værdi eksklusive moms: 32 000 000 DKK
Beskrivelse af disse optioner: Option på forlængelse af rammeaftale 2 x 12 måneder.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: ARX anlæg50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000
50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000
50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000
50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000
50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000
50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000
50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000
50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde Rammeaftalen:
a) Dækningssummen ifølge erhvervsansvarsforsikringen skal mindst være 5 000 000 DKK pr. skadesår.
b) Ansøgers samlede nettoomsætning (ekskl. moms) i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum (for konsortier summeret) 4 000 000 DKK.
c) Ansøger skal i de seneste 3 disponible regnskabsår have en positiv egenkapital (for konsortier summeret).
Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers tekniske og faglige egnethed:
a) Forelæggelse af en liste over de betydeligste leverancer på servicering, reparation og vedligeholdelse af AIA/ADK anlæg på mindst 1, flere eller alle af de 9 anlægstyper som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, bilag E kan anvendes hertil. Ved »betydeligste« leverancer forstås kontrakter eller kundeforhold, hvor leverandøren fra perioden efter 1.1.2014 til dags dato har faktureret en offentlig eller privat kunde for samlet mindst 200 000 DKK for servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype. Listen kan både omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter eller kundeforhold der er afsluttet eller for kontrakter eller kundeforhold der fortsat er i kraft.
b) Oplysning og dokumentation af om Ansøger opfylder kravene til/om certificering i Forsikrings & Pensions AIA certificeringsordning og ADK certificeringsordning eller Ansøger op-fylder kravene til/om certificering i SikkerhedsBranchens AIA certificeringsordning og ADK certificeringsordning, bilag F kan anvendes hertil Link til Forsikrings & Pensions certificeringsordning på AIA og certificeringsordning på ADK http://www.forsikringogpension.dk/virksomheder/fpsikring/tyveri/kravspecifikationer/Sider/kravspecifikationer.aspx
Link til SikkerhedsBranchens certificeringsordning på AIA og certificeringsordning på ADK http://www.sikkerhedsbranchen.dk/index.asp?http://www.sikkerhedsbranchen.dk/artikler.asp?mode=vis&artikel=true&kategoriid=12&id=154
c)Oplysninger om evt. underleverandører. Oplysningen kan afgives på den formular, som forefindes som bilag G.Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde Rammeaftalen:
a) Ansøger skal, for at kunne anmode om prækvalifikation på en delaftale (anlægstype) kunne fremlægge referencer fra perioden efter 1.1.2014 og til dagsdato, der viser, at ansøger har faktureret offentlige eller private kunder for samlet mindst 200 000 DKK for servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype.
b) Ansøger skal opfylde kravene til/om certificering i Forsikrings & Pensions AIA certificeringsordning og ADK certificeringsordning eller ansøger skal opfylde kravene til/om certificering i SikkerhedsBranchens AIA certificeringsordning og ADK certificeringsordning.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Køber vil prækvalificere 5 ansøgere pr. delaftale forudsat Køber modtager et tilstrækkeligt antal egnede ansøgninger.
Køber vil lægge vægt på nedenstående kriterier i forbindelse med vurderingen af Ansøgers egnethed som Ansøger:
Udvælgelsen af de Ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud, vil ske blandt de Ansøgere, der lever op til de minimumskrav til økonomisk/finansiel formåen og teknisk/faglig formåen som fremgår af prækvalifikationsmaterialets pkt. 6.2.2.2 og 6.2.3.2.
Køber lægger vægt på hvor mange anlægstyper og dermed delaftaler som Ansøger kan prækvalificeres til i forhold til at opfylde mindstekravene som er oplyst af Ansøgerne ved besvarelsen af pkt. 6.2.3.1. litra a (dvs. ud fra antal delaftaler som Ansøger kan prækvalificeres til ud fra referencerne).
Køber udvælger de 5 Ansøgere på hver delaftale, ud fra hvor mange delaftaler som en leverandør kan prækvalificeres til på baggrund af referencerne. De 5 leverandører som opfylder mindstekravene til at blive prækvalificeret på flest delaftaler bliver derfor prækvalificeret på den pågældende delaftale.
Må flere Ansøgere på grundlag af denne bedømmelse anses for lige kvalificerede, fordi at de opfylder mindstekravene til at blive prækvalificeret til lige mange delaftaler, vælges de Ansøgere, som har den største nettoomsætning i det senest disponible regnskabsår.
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100