Fakta om udbudet
Udbyder
Danish Defence Acqusition and Logistic Organization (DALO)
Vindere
(04.01.2016)
Viking Life-Saving Equipment A/S
Sædding Ringvej 13
6710 Esbjerg
Rammeaftale vedr. drift og vedligeholdelse af redningsflåder og evakueringssystemer
Danish Defence Acqusition and Logistic Organization (DALO)
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver
Danish Defence Acqusition and Logistic Organization (DALO)
Lautrupbjerg 1-5
Att: Thomas Impgaard Sørensen
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 72307262
Mailadresse: imp@kammeradvokaten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://www.FMI.dk
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Rammeaftalen omfatter således vedligeholdelse og reparation af flåder og evakueringssystemer, herunder levering af nødvendige reservedele, samt kassation ved defekt udstyr.
Aftalen vedrører drift og vedligeholdelse af VIKING redningsflåder og »chute System«.
35112000, 34522200, 34515200
Del IV: Procedure
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Ingen (antagelige) bud i forbindelse med: offentligt udbud
Efter offentligt udbud, begrænset udbud eller konkurrencepræget dialog er der kun afgivet uantagelige bud. I forhandlingerne deltog der kun tilbudsgivere, som levede op til de kvalitative udvælgelseskriterier: ja
For så vidt angår udbud offentliggjort ved bekendtgørelse 2015/S 138-254769 af 21.7.2015 modtog ordregiver ikke nogen konditionsmæssige tilbud i relation til delaftale 1, hvorfor deltale 1 blev annulleret ved bekendtgørelse 2015/S 217-395952 med henblik på at overgå til udbud med forhandling efter udbudsdirektivets artikel 30, stk. 1, litra a. Efter forhandling med den i pkt. V.3) anførte leverandør, der var eneste deltager i udbuddet for så vidt angår delaftale 1, er kontrakten tildelt denne efter mindre justeringer i forhold til de ukonditionsmæssige forhold.
Udbudsbekendtgørelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 138-254769 af 21.7.2015
Andre forudgående offentliggørelser
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 217-395952 af 10.11.2015
Del V: Kontrakttildeling
Viking Life-Saving Equipment A/S
Sædding Ringvej 13
6710 Esbjerg
DANMARK
Del VI: Supplerende oplysninger
For så vidt angår udbud offentliggjort ved bekendtgørelse 2015/S 138-254769 af 21.7.2015 modtog ordregiver ikke nogen konditionsmæssige tilbud i relation til delaftale 1, hvorfor deltale 1 blev annulleret ved bekendtgørelse 2015/S 217-395952 med henblik på at overgå til udbud med forhandling efter udbudsdirektivets artikel 30, stk. 1, litra a. Efter forhandling med den i pkt. V.3) anførte leverandør, der var eneste deltager i udbuddet for så vidt angår delaftale 1, er kontrakten tildelt denne efter mindre justeringer i forhold til de ukonditionsmæssige forhold.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er) I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK